اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی بروجن خبر داد

اعزام 31 هیئت مذهبی در بروجن به مشهد مقدس

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن از اعزام اعضای 31 هیئت مذهبی این شهرستان به مشهد مقدس در سال جاری خبر داد.

اعزام 31 هیئت مذهبی در بروجن به مشهد مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت الاسلام مجید الهیان بعدازظهر امروز در جمع اعضای هیئت‌های مذهبی این شهرستان اظهار داشت: این هیئت‎‎ها با همکاری تبلیغات اسلامی بروجن در دهه آخر صفر و سالروز ولادت و شهادت امام رضا(ع) به مشهد اعزام شدند.

وی افزود: در این طرح یک‌هزار و 200 نفر از اعضای هیئت‌های مذهبی این شهرستان در قالب 31 کاروان برای زیارت مرقد مطهر امام هشتم به مشهد مقدس اعزام ‌شدند.

الهیان تأکید کرد: تجلیل از افراد فعال هیأت‏ها، الگوسازی و تشویق هیئت‎ها به فعالیت در مناسبت‌های مختلف از جمله اهداف این اعزام بود.

وی ادامه داد: ایجاد وحدت در بین اعضای هیئت و تلاش برای ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت ‌هیئت‌ها، جذب جوانان به حضور در هیئت و تشویق آنان به مشارکت در فعالیت‏های فرهنگی و مذهبی از دیگر اهداف اعزام هیئات به مشهد به شمار می‎رود.

الهیان زیارت حرم مطهر امام رضا(ع)، بازدید از موزه و اماکن دیدنی مشهد، قرائت دعا در جوار حرم و بازار را از جمله برنامه هیئت‎ها در مشهد عنوان کرد و گفت: قرائت دعا و برگزاری مسابقه مشاعره از برنامه‏های هیئت‌های مذهبی این شهرستان در مسیر حرکت تا مشهد مقدس بود.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن اضافه کرد: شال گذشته نیز 800 نفر از اعضای 280 هیئت فعال این شهرستان با به مشهد اعزام شدند.

وی همچنین به انجام 300 فعالیت توسط کانون‌های فرهنگی این شهرستان در سال جاری اشاره کرد و افزود: برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن و نهج البلاغه، کلاس ‌آموزش احکام، اجرای طرح اوقات فراغت و همکاری در برگزاری گفتمان‌های دینی از جمله مهم‎ترین این فعالیت‏ها به شمار می‎رود.

الهیان تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های هنری و فنی در فصل تابستان از دیگر برنامه‌های این کانون‎هاست.

وی گسترش برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در راستای جذب جوانان و نوجوانان را از ثمرات فعالیت کانون‌ها برشمرد و گفت: به طور متوسط در هر برنامه 50 نفر شرکت کردند.

وی با بیان اینکه 80 درصد این کانون‌ها در شهرها و بقیه در روستاها فعالیت دارند، ابراز امیدواری کرد: با اختصاص بودجه تعداد کانون‌های فرهنگی در سال آینده به 15باب برسد.

الهیان با بیان اینکه هر کانون با عضویت پنج نفر به عنوان اعضای شورا تشکیل شده است.، اضافه کرد: 12 کانون فرهنگی با نظارت تبلیغات اسلامی در شهرستان بروجن مشغول اجرای فعالیت‌های  فرهنگی و مذهبی است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول