حجتالاسلام محمدجعفر منتظری امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این افزایش ورودی پروندهها به دلیل این نیست که تمام شکایتها پذیرفته میشود و شاید تنها 50 درصد پروندههای ارجاعی تخلف باشد اما ورود این همه پرونده به دیوان عدالت اداری بار سنگینی را برای این نهاد به همراه دارد.
وی با بیان اینکه ادارات تلاش کنند که مسائل را درون سازمان خود برطرف کنند خاطر نشان کرد: هر پروندهای که وارد دیوان اداری میشود هم برای ما، هم اداره مورد نظر و مردم زحمت بسیاری را به همراه دارد، لذا دستگاهها حتیالمقدور با رعایت موازین و حقوق مردم سبب شوند که شکایت مردم کمتر شود و بهتر پاسخگو باشند.
حجتالاسلام منتظری در خصوص اینکه کدام دستگاهها بیشترین پرونده ارجاعی را داشتهاند اذعان کرد: مطمئنا هر دستگاهی که با مردم بیشتر کار داشته باشد شکایات بیشتری را خواهد داشت اما نمیتوان اسم دستگاه را در این مورد بیان کرد.
رئیس دیوان عدالت اداری از دستگاهها خواست تا تعامل بیشتری با مردم داشته باشند و بخشی از مسائل را با تعامل حل کنید تا حقوق مردم رعایت شود.
وی بیان کرد: بحث استخدام، بیمه و حقوق کار و کارگری را بیشترین پروندههای فرستاده شده به دیوان عدالت اداری تشکیل میدهد.
رئیس دیوان عدالت اداری راهاندازی دفاتر دیوان عدالت اداری و ارتقای سطح خدمات یارانهای در برخی از بخشهای قضایی را از خدمات ارائه شده برای تسهیل و دسترسی مردم به دیوان عدالت اداری برشمرد و یادآور شد: البته با تصویب قانون جدید نیز ابلاغهای صورت پذیرفته از طریق اینترنتی نیز قانونی خواهد شد.
وی با بیان اینکه ابلاغهای اینترنتی که الان صادر میشود قانونی نیست تاکید کرد: قانون جدید در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دست بررسی است که امید این را داریم با تصویب این قانون از سال آینده شاهد ابلاغهای اینترنتی باشیم.
انتهای پیام/آ20/د1000