اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای ایام نوروز

یک ‌میلیون تن گوشت مرغ در بوشهر عرضه می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با تمهیدات اندیشیده شده برای ایام نوروز بیش از یک ‌میلیون تن گوشت مرغ در ایام عید تولید و وارد بازار می‌شود.

یک ‌میلیون تن گوشت مرغ در بوشهر عرضه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر اسماعیل مرحمتی صبح امروز در نشست بررسی بازار نوروز در بوشهر اظهار داشت: تمهیدات لازم برای تامین مایحتاج عمومی مردم در ایام نوروز اندیشیده شده است.

مرحمتی اضافه کرد: فرآیند توزیع گوشت مرغ منجمد با قیمت مصوب تا اواخر فروردین ماه 91 ادامه دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: طبق برآورد انجام شده میزان جوجه‌ریزی در بهمن ماه گذشته توسط واحدهای مرغداری استان 909 هزار قطعه بوده است که از این میزان 300 هزار قطعه کشتار و وارد چرخه و شبکه‌های توزیع شده است.

وی تصریح کرد: روزانه بازار استان نیاز به 50 تن گوشت مرغ را دارد که با توجه به جوجه‌ریزی انجام شده بیش از یک‌میلیون تن گوشت مرغ در ایام عید تولید و وارد بازار می‌شود.

مرحمتی خاطر نشان کرد: افزایش قیمت نهاده‌های دامی، مشکلات بیمه‌ای و بیماری‌های واگیردار از دلایل کاهش جوجه‌ریزی و به تبع آن افزایش قیمت مرغ در ماه‌های گذشته بوده است اما با توجه به همه این مشکلات واحدهای تولیدی قول همکاری داده‌اند مرغ مصرفی شهروندان را تا پایان فروردین ماه 91 تامین و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به برنامه‌های تنظیم بازار که از حدود یک ماه پیش در استان آغاز شده است افزود: در ایام پایانی سال بیش از 280 تن مرغ منجمد با قیمت هر کیلوگرم 3 هزار و 50 ریال در مرکز استان و 31 هزار ریال در شهرستان‌های استان برای تنظیم بازار و تثبیت قیمت توزیع شده است.

وی افزود: نگران تامین مرغ شب عید نیستیم و تقاضا به هر میزان که باشد گوشت مرغ گرم در اختیار همشهریان قرار می‌گیرد.

مرحمتی بیان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت نشستی را با اتحادیه مرغداران و واحدهای مرغداری و کشتارگاه‌های مرغ استان برگزار کرده و طی آن مقرر شده است این واحدها،گوشت مرغ گرم مصرفی شهروندان را تا پایان ایام فروردین ماه تامین کنند.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول