اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در جریان گفت‌وگوی تلفنی صورت گرفت

تاکید پوتین و اوباما بر ادامه مذاکرات مربوط به سپر موشکی و سوریه

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهوری آمریکا و رئیس‌جمهوری منتخب روسیه طی مذاکراتی تلفنی با تاکید بر اهمیت توسعه همکاری‌های دو کشور، موافقت کردند تا برای رفع اختلافات به مذاکرات در زمینه مسئله سامانه دفاع ضدموشکی و اوضاع سوریه ادامه دهند.

تاکید پوتین و اوباما بر ادامه مذاکرات مربوط به سپر موشکی و سوریه

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا و"ولادیمیر پوتین" نخست وزیر و رئیس‌جمهوری منتخب روسیه روز جمعه در جریان مذاکراتی تلفنی بر اهمیت روابط مسکو-واشنگتن برای حفظ امنیت جهان تاکید کردند.

"یوری اوشاکوف" مشاور نخست وزیر روسیه با اعلام این خبر گفت، رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه شخصا به ولادیمیر پوتین تلفن زده و پیروزی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه را به وی تبریک گفت. این مذاکرات 20 دقیقه به طول انجامید.

بر اساس این گزارش، پوتین در این گفت‌وگو پیشرفت‌های حاصله اخیر در روابط دوجانبه روسیه و آمریکا، از جمله انعقاد پیمان کاهش تسلیحات راهبردی و مذاکرات نتیجه بخش مربوط به عضویت روسیه در سازمان تجارت جهانی را مورد توجه قرار داد.

رئیس‌جمهوری منتخب روسیه همچنین ضمن اشاره به اختلاف موجود در مواضع مسکو و واشنگتن در مذاکرات مربوط به سامانه دفاع ضد موشکی، ادامه رایزنیها برای رسیدن به توافق در این زمینه را ضروری دانسته و بر توسعه روابط سیاسی-اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد.

بر اساس گفته های اوشاکوف، به عقیده پوتین روابط تجاری-بازرگانی روسیه و آمریکا به توسعه مناسبات سیاسی دو کشور کمک کرده و روابط مسکو و واشنگتن را مستحکم خواهد کرد.

دفتر مطبوعاتی کاخ سفید نیز با تایید مذاکرات تلفنی روز جمعه بین رئیس‌جمهوری آمریکا و رئیس‌جمهوری منتخب روسیه اعلام کرد که اوباما و پوتین در این گفت‌وگوها توافق کردند تا مذاکرات در زمینه مسائلی که مواضع دو کشور با یکدیگر منطبق نیست، از جمله مسئله دفاع ضد موشکی و اوضاع سوریه ادامه پیدا کند.

بر اساس این اطلاعات، طرفین همچنین خواستار ادامه همکاری‌های سازنده روسیه و آمریکا با هدف تقویت روابط دوجانبه درعرصه های مختلف شدند.  

بسیاری از رسانه های گروهی به این مسئله اشاره کرده بودند که رئیس‌جمهوری آمریکا بعد از گذشت تقریبا یک هفته از انتخابات ریاست‌جمهوری در روسیه، هنوز به ولادیمیر پوتین تبریک نگفته است.

"جی کارنی" سخنگوی رسمی کاخ سفید روز پنج شنبه علت این مسئله را صرفا جدول زمانی کار اوباما دانسته و تاکید کرد که دلیل دیگری در این رابطه وجود ندارد. به گفته وی، دولت آمریکا با هر رئیس‌جمهوری که مردم روسیه انتخاب کنند، حاضر به همکاری است و روابط واشنگتن با مسکو به شخص خاصی بستگی ندارد.

در انتخابات ریاست‌جمهوری یکشنبه گذشته (4 ماه مارس) در روسیه، ولادیمیر پوتین با کسب 63.60 درصد کل آراء به پیروزی رسید و 45 میلیون و 602 هزار نفر از مردم روسیه از وی حمایت کردند. در حالیکه "گنادی زوگانوف" رهبر حزب کمونیست روسیه - 17.18 درصد آراء، "میخائیل پروخوروف" سرمایه دار معروف - 7.98 درصد، "ولادیمیر ژیرینوفسکی" رهبر حزب لیبرال دموکراتیک - 6.22 درصد آراء و "سرگئی میرونوف" رهبر حزب «روسیه عادل» - 3.85 درصد آراء را بدست آوردند.

انتهای پیام/آ.ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول