اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدختر:

تکلیف همه آحاد جامعه حفظ نام و یاد شهدا است

خبرگزاری فارس: امام جمعه پلدختر گفت: شهیدان برای حفظ اسلام و دفاع از ارزش‌ها به شهادت رسیدند و حق بزرگی بر گردن تک تک افراد جامعه دارند، بنابر این تکلیف همه آحاد جامعه حفظ نام و یاد شهدا است.

تکلیف همه آحاد جامعه حفظ نام و یاد شهدا است

 به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت‌الاسلام علی محمد لروند در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به 22 اسفند، سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام خمینی (ره)، یاد و خاطره شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی را گرامی داشت و بر رسیدگی به خانواده‌های آنها تاکید کرد.

وی خون شهیدان را بزرگ‌ترین پشتوانه انقلاب اسلامی دانست و افزود: بی‌تردید آنچه مسلم است، خون شهیدان بیمه کننده اسلام در طول تاریخ و انقلاب اسلامی است و شهدا با هدف پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی و سربلندی ایران اسلامی جان خود را نثار انقلاب کردند.

حجت‌الاسلام لروند تصریح کرد: شهدا با هدف پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی و سربلندی ایران اسلامی جان خود را نثار انقلاب کردند و پیروزی‌های پی در پی در طول 33 سال از انقلاب اسلامی با گفتمان شهادت و ایثار بدست آمده است.

وی با بیان این که شهیدان با درس گرفتن از معمار کبیر انقلاب برای ادای تکلیف راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند گفت: اقتدار و سربلندی امروز ایران مرهون ایثار و از خودگذشتگی شهدای بزرگوار است و همه باید در مسیر شهدا حرکت کنند، تا در دنیا و آخرت سعادتمند شوند.

امام جمعه پلدختر با تاکید بر این که همه آحاد جامعه باید تلاش کنند، تا مدام عطر شهدا و شهادت در جامعه پراکنده باشد، اظهار داشت: شهدا زنده هستند و فرهنگ شهید و شهادت باید همیشه در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد زیرا شهدا همه هستی خود را دادند، تا انقلاب و اسلام زنده بماند و هم اکنون وظیفه ما این است، که به وصایای این بزرگواران عمل کنیم و همیشه یاد شهدا را گرامی بداریم.

خطیب نماز جمعه پلدختر همچنین به روز 24 اسفند سال 1364 اشاره کرد و بیان داشت: این روز سالروز یک کار خباثت کارانه از جانب منافقان مبنی بر منفجر کردن بمب در نماز جمعه تهران بود که منافقان به هر شکل خباثت خود را نشان می‌دهند.

حجت الاسلام لروند افزود: در این روز جمعیت زیادی به خاک و خون کشیده شدند و نماز جمعه آن روز با شکوه تمام برگزار شد و این عامل نتوانست جلوی برگزاری حکم خداوند را بگیرد.

امام جمعه پلدختر گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات خط بطلانی بر توهمات پوشالی استکبار جهانی بودو یک بار دیگر همه توطئه‌ها و دسیسه‌های استکبار را نقش بر آب کرد.

وی با بیان این که برگزاری با شکوه انتخابات مجلس نهم، سرافرازی و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی را به ارمغان آورد افزود: حضور پرشور مردم در انتخابات قابل ستایش است و علیرغم آن همه تبلیغات دامنه دار دشمنان، حضور مردم در انتخابات بسیار باشکوه بود و مردم حمایت و پشتیبانی خود را از ولایت مطلقه فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی را به دنیا نشان دادند.

انتهای پیام/ط4000/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول