اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جامعه زینب (س) تبریز:

سیاست‌گذارى‌ها در جامعه باید بر مدار حق باشد

خبرگزاری فارس: دبیر جامعه زینب (س) تبریز گفت: در یک جامعه پایبند به اصول دینی، باید تمام سیاست‌گذارى‌ها در مورد موضوع خانواده بر مدار حق و در راستاى تعالى و مصالح این نهاد مقدس شکل گیرد.

سیاست‌گذارى‌ها در جامعه باید بر مدار حق باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عشرت شایق ظهر امروز در دیدار جمعی از بانوان شهر جدید سهند با اشاره به آموزه‌های دینی و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص قداست نهاد خانواده و ضرورت رشد و تعالی روابط خانوادگى اظهار داشت: همه افراد جامعه به عنوان تشکیل‌دهندگان خانواده وظیفه سنگین حفظ حرمت و احترام به خانواده را بر عهده دارند.

راه‌یافته به مرحله دوم نهمین دوره مجلس افزود: دستگاه‌های اجرایی و دست‌اندرکاران مسائل فرهنگی و آموزشی کشور نیز باید با سیاستگذارى و برنامه‌ریزى مناسب بر مبناى آسان کردن تشکیل خانواده، پاسدارى از قداست آن و استوار ساختن روابط افراد خانواده براساس احترام متقابل تلاش کرده و به تعالى و تکامل نهاد خانواده کمک کنند.‌‌

وی هدف اصلى از تشکیل خانواده را فراهم کردن محیطی سالم و صمیمی برای افراد خانواده دانست و اظهار داشت: در یک جامعه پایبند به اصول دینی، باید تمام سیاست‌گذارى‌ها در مورد موضوع خانواده بر مدار حق و در راستاى تعالى و مصالح این نهاد مقدس شکل گیرد.

نماینده مردم تبریز در هفتمین دوره مجلس شوراى اسلامى گفت: خانواده کانون عواطف و احساسات بوده و مى‌تواند محل تصمیم‌گیرى‌ها و جهت‌دهى‌ فکری و اعتقادی و اخلاقی اعضاى خانواده باشد بنابراین خانواده معتقد به مبانی دینی، فرزندان مفیدتری تربیت کرده و تحویل جامعه خواهد داد.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه خانواده یک گوهر انسانى بوده و تنها در جامعه انسانى یافت می‌شود، تصریح کرد: این گوهر در زن و مرد رشد یافته و در خانواده اوج مى‌گیرد و اگر بخواهیم به مراتب بالای علم، معرفت، کمالات معنوى و اخلاقى که خداى متعال براى همه‌ انسان‌ها به طور یکسان قرار داده است، برسیم باید به نهاد خانواده نگاه ویژه داشته باشیم.

این پژوهشگر مسائل فرهنگی، نوع نگرش به مسئله زن و مرد همچنین ارتباط بین آن دو را زمینه‌ساز بسیاری از بحران‌های فرهنگی و اجتماعی در غرب دانست و افزود: متأسفانه در برخى از این جوامع به دلیل خارج شدن خانواده از یک نهاد اساسى، ضررهایى متوجه جامعه شده که آثار زیانبار آن به سایر جوامع نیز تسری یافته است.

شایق در ادامه بحث مادری، همسری، خانه و خانواده را از مسائل اساسى و حیاتى جامعه دانست و تاکید کرد: در هر طرح و لایحه‌اى را که از سوی دولت و نمایندگان مجلس در رابطه با خانواده ارائه می‌‌شود باید اساس کار تحکیم خانواده و روابط بین اعضای آن باشد.

وی سهم زنان در شکل‌گیرى یک خانواده سالم را مهم‌تر از مردان اعلام کرد و افزود: اگر زن در جامعه بتواند جایگاه خود را یافته و آن را مدیریت کند قطعاً در تربیت فرزندان، گرم‌تر شدن محیط خانواده و پیشرفت جامعه کمک شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول