اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان کشوری

مراسم گرامیداشت عملیات والفجر 10 در مریوان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان از برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز آغاز عملیات والفجر 10 با حضور مسئولان کشوری و خانواده‌های شاهد و ایثارگر در مریوان خبر داد.

مراسم گرامیداشت عملیات والفجر 10 در مریوان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج ابراهیم حسینی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری اظهار کرد: در این برنامه که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد مریوان برگزار می‌شود، خانواده‌های شاهد و رزمندگان 25 استان دخیل در عملیات والفجر 10 شرکت دارند.

به گفته معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان، تجلیل از یاد و خاطره شهدا، رزمندگان و ایثارگران، حفظ و تقویت روحیه ایثارگری با انتقال آن به نسل جوان، برقراری ارتباط معنوی در بین نسل جوان و رزمندگان دفاع مقدس و آشنای نسل امروزی با چگونگی دوران جنگ هشت ساله را از اهداف برگزاری گرامیداشت عملیات والفجر 10 در مریوان ذکر کرد.

حسینی از مریوان به عنوان سمبل مقاومت مردم کردستان در دفاع مقدس نام برد و خاطرنشان کرد: نقش موثر مردم مریوان در عملیات والفجر 10 و بمباران شیمیایی بیشتر نقاط این شهرستان زمینه‌ای برای برگزاری این مراسم ملی در این شهر شد.

وی در ادامه به تشریح برخی از این عملیات پرداخت و گفت: عملیات والفجر 10 با رمز یا رسول‌الله یا رسول‌الله در بیست و شوم اسفندماه 66 آغاز شد و در پنج مرحله تا پنجم فروردین ماه سال 67 طول کشید.

حسینی نقش موثر نیروهای بومی استان در قالب گردان‌های صاحب‌الزمان (عج)، امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل(ع)، حضرت حمزه و انصارالرسول لشکر 22 بیت‌المقدس را یادآور شد و افزود: رزمندگان ما در این عملیات با پیشروی در خاک عراق، یک‌هزار و 200 کیلومتر از خاک این کشور را تصرف کردند.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: در این عملیات شهرهای بیاره، تویله، خرمال و حلبچه تصرف و شهر نوسود نیز که در تصرف نیروهای بعث بود، آزاد شد.

وی به 11 هزار کشته و زخمی و 5 هزار و 440 اسیر دشمن در این عملیات اشاره کرد و گفت: نیروهای خودی در این عملیات در قیاس با سایر عملیات‌های مشابه با کمترین تلفات مواجه شد.

به گفته حسینی، از کار انداختن ماشین جنگی دشمن و تنبیه دشمن متجاوز استراتژی ایران در اواخر جنگ بود که با انجام این عملیات به اهداف مدنظر دست یافتیم و شهرهای مرزی کردستان و کرمانشاه را از تیررس دشمن خارج کردیم.

این عملیات به اندازه‌ای مهم و استراتژیک بود که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: عملیات والفجر 10 و پیروزی چشمگیر آن یکی از بزرگ‌ترین الطاف الهی است که به وسیله رزمندگان سپاه پاسداران و بسیج و پشتیبانی ارتش و هوانیروز انجام گرفت و در تاریخ جنگ تحمیلی چنین عملیاتی را کمتر می‌توان یافت.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول