اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

مانور نیروهای بسیج سلامت کاشان اجرا شد

خبرگزاری فارس: مانور طرح بسیج سلامت نوروز 91 صبح امروز با حضور نیروهای بسیج سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اجرا شد.

مانور نیروهای بسیج سلامت کاشان اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، کارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان صبح امروز در حاشیه این مانور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طرح مانور بسیج سلامت نوروز 91 شهرستان کاشان، 45 نفر از کارشناسان بهداشت محیط این شهرستان شرکت دارند.

محسن فتحی‌ مقدم خاطرنشان کرد: نیروهای شرکت‌کننده در این طرح به صورت ضربتی از تمام مراکز اقامتی رفاهی و تفریحی، هتل‌ها، مهمانسراها، پارک‌ها، زیارتگاه‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، رستوران‌ها، اماکن بین راهی، مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، فروشگاه‌های آجیل‌فروشی، خشکبار، شیرینی و محل‌های عرضه میوه و تره‌بار بازرسی کرده و بر روند کار آنان نظارت دارند.

وی، افزایش نظارت و بازرسی‌های بهداشتی بر مکان‌هایی چون مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، مکان‌های بین راهی و نیز نمونه‌برداری از مواد غذایی حساس و کنترل کیفی آب آشامیدنی را به همراه کنترل و نظارت بهداشتی وسایل حمل و نقل مواد غذایی از جمله اهداف اجرای این طرح ذکر کرد.

فتحی‌ مقدم همچنین ساماندهی و جلوگیری از فعالیت دست‌فروشان مواد غذایی حساس از جمله آب میوه، بستنی و فرآورده‌های لبنی، کباب، جگر، لواشک و ترشک غیربهداشتی و نظارت بر توزیع سالاد و سبزی خام در مراکز طبخ و تهیه مواد غذایی و اغذیه فروشی‌ها و نیز نظارت بر تهیه و توزیع شیرینی سنتی به همراه نظارت بر استفاده از ظروف یک‌بار مصرف و  همچنین نظارت بر استفاده از ظروف و تجهیزات مناسب در تهیه، طبخ و عرضه غذا را از دیگر اهداف اجرای طرح بسیج سلامت نوروز 91 برشمرد.

به گفته وی، مرکز سلامت محیط کار و مجموعه معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در سطح کشور در این طرح مسئولیت تأمین بهداشت را با هدف حفظ و ارتقای سلامت شهروندان و مسافران نوروزی و  همچنین پیشگیری از بروز اپیدمی‌های منطقه را در ایام تعطیلات نوروز بر عهده دارند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع سلامت جامعه و ضرورت افزایش نظارت‌های بهداشتی در برنامه بسیج سلامت نوروزی یادآور شد: در یک دهه گذشته طرح بسیج سلامت نوروز از ابتدای اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروزی همه روزه به صورت شبانه‌روزی حتی در ایام تعطیلات از ساعت هشت صبح تا هشت شب با حضور پرسنل بهداشت محیط در اماکن و مراکز حساس اجرا می‌شود.

وی از شهروندان کاشانی و مسافران نوروزی خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی با سامانه ارتباطات مردمی 09678 تماس بگیرند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول