اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره راه و ترابری تکاب خبر داد

انسداد راه ارتباطی 75 روستا در تکاب

خبرگزاری فارس: رئیس اداره راه و ترابری تکاب گفت: راه ارتباطی 75 روستا در شهرستان تکاب به دلیل بارش و کولاک برف همچنان مسدود است.

انسداد راه ارتباطی 75 روستا در تکاب

به گزارش خبرگزاری فارس از تکاب، بهلول عبدی شامگاه چهارشنبه در جمع اعضای ستاد بحران این شهرستان اظهار داشت: تاکنون فقط راه ارتباطی 10 روستا بازگشایی شده است.

وی افزود: تلاش راهداران برای بازگشایی مابقی راه‌های دسترسی همچنان ادامه دارد.

این مسئول با اشاره به اقدامات انجام گرفته در زمینه برف‌روبی راه ارتباطی در تکاب اضافه کرد: تاکنون 65 کیلومتر راه دسترسی روستایی در شهرستان تکاب که به دلیل بارش برف سنگین و یخبندان مسدود شده بود، برف‌روبی شده است.

به گفته عبدی در زمان حاضر محور اصلی تکاب ـ بیجار و راه اصلی تکاب ـ شاهین‌دژ در گردنه مایین‌بلاغ با تلاش شبانه‌روزی راهداران باز بوده و تردد در این دو محور جریان دارد.

وی گفت: محور تخت سلیمان - دندی و محور اصلی تکاب - ایرانخواه همچنان مسدود است.

عبدی ادامه داد: بازگشایی محور تکاب - زنجان در حوزه استحفاظی شهرستان تکاب توسط گروه‌های راهداری برای رفع انسداد جاده‌ها بی‌وقفه ادامه دارد.

گزارش دیگری حاکیست راه‌های ارتباطی و دسترسی 145 روستای شهرستان سردشت که بر اثر بارش شدید و کولاک برف مسدود شده بود، بازگشایی شده است.

فرماندار سردشت گفت: بارش برف و کولاک راه ارتباطی بیش از 150 روستا در سردشت و 50 روستای دیگر در شهر میرآباد از توابع این شهرستان را مسدود کرده بود.

ذبیح‌الله کاظمی اظهار داشت: با توجه به روند فعالیت‌ها و تلاش شبانه‌روزی راهداران امید می‌رود تا دو روز آینده راه ارتباطی 60 روستای دیگر نیز بازگشایی شود.

بارش برف از پنج‌شنبه گذشته در سردشت آغاز شده بود که به دلیل کولاک شدید ارتفاع آن در مناطق شهری تا حدود 1.5 متر و در ارتفاعات بیش از دو و در برخی نقاط سخت‌گذر تا پنج متر هم رسیده بود.

سردشت با دارا بودن 270 روستا با جمعیت بیش از 65 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کردستان عراق واقع شده است.

انتهای پیام/آ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول