اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهش در توسعه سلامت

مقررات ملاقات ممنوع بخش‌های مراقبت ویژه نیاز به بازنگری دارند

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد پرستاری مراقبت ویژه دانشگاه علوم پزشکی بجنورد گفت: با بازنگری در مقررات ملاقات ممنوع بخش‌های مراقبت ویژه می‌توان بستر مناسب را برای استفاده از اثرات مثبت حضور خانواده بر بالین بیمار فراهم کرد.

مقررات ملاقات ممنوع بخش‌های مراقبت ویژه نیاز به بازنگری دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، طوبی حسینی عزیزی عصر امروز در همایش "پژوهش در توسعه سلامت" طی ارائه مقاله‌ای با اشاره به محرومیت حسی ناشی از کما اظهار داشت: تحریک حسی یک روش درمانی است که با بیدار کردن سیستم فعال کننده مشبک مغز به سازماندهی مجدد آن کمک می‌کند.

وی ادامه داد: آشنا بودن این تحریکات برای بیمار می‌تواند زمینه را برای بهبود سریع‌تر وضعیت شناختی بیمار فراهم کند.

* حضور خانواده بیمار در کنار بالینش سبب بهبود بیماری می‌‌شود

کارشناس ارشد پرستاری مراقبت ویژه دانشگاه علوم پزشکی بجنورد با اشاره به هدف از ارائه این مقاله بیان داشت: این مطالعه با هدف بررسی تاثیر تحریکات حسی آشنا بر سطح هوشیاری بیماران ضربه مغزی بخش مراقبت ویژه انجام گرفته است.

حسینی عزیزی با اشاره به روش انجام تحقیق خود تصریح کرد: این مطالعه بر روی 10 بیمار در شش روز اول پذیرش و با استفاده از تحریکات حسی انجام شده ‌است.

وی با بیان اینکه حضور خانواده بیمار در کنار بالینش سبب بهبود بیماری می‌‌شود، ادامه داد: در این مطالعه سطح هوشیاری بیمار بر اساس امتیاز کمای گلاسکو در روز اول و ششم کارآزمایی بالینی روی بیماران ضربه مغزی بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان امدادی مشهد اندازه‌گیری شده است.

* تحریکات حسی آشنا سبب افزایش سطح هوشیاری بیماران ضربه مغزی می‌شود

کارشناس ارشد پرستاری مراقبت ویژه دانشگاه علوم پزشکی بجنورد ادامه داد: طبق نتایج این آزمون امتیاز کمای گلاسکو در روز اول در دو گروه همگن بوده و افزایش نمره کمای گلاسکو روز ششم در گروه مداخله نسبت به گروه کنترل، از نظر آماری به شکل معنی داری بیشتر بوده ‌است.

حسینی عزیزی در نتیجه‌گیری از پژوهش صورت گرفته اذعان کرد: تحریکات حسی آشنا و زودهنگام سبب افزایش سطح هوشیاری بیماران ضربه مغزی می‌شود.

وی به مسئولان بیمارستانی پیشنهاد داد: بازنگری در مقررات ملاقات ممنوع بخش‌های مراقبت ویژه می‌تواند بستر مناسب را برای استفاده از اثرات مثبت حضور خانواده بر بالین بیمار فراهم کند.

انتهای پیام/آ20/ط4000.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول