اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اعلام کرد

ارتقا 50 درصدی سهم مستضعفان از زکات / ایران عضو سازمان جهانی زکات شد

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور از ارتقا سهم 50 درصدی فقرا از زکات جمع‌آوری شده از سال آینده خبر داد.

ارتقا 50 درصدی سهم مستضعفان از زکات / ایران عضو سازمان جهانی زکات شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج؛ سعید ستاری بعد از ظهر مروز در سومین جلسه ستاد زکات استان در دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: در حال حاضر سهم فقرا از زکات جمع‌آوری شده 30 درصد است که از سال آینده این سهم به 50 درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: زکات از نقطه ضعیفی در کشورمان آغاز شد اما در طول 5 سال گذشته با همکاری نماینده ولی فقیه در استان‌های مختلف کشورو علما و روحانیون و عاملین زکات، قانون زکات در مجلس شورای اسلامی تصویب که امیدواریم این قانون در سطح کشور جاری شود چرا که می‌تواند در کاهش محرومیت‌زدایی از جمله در استان کردستان موثر باشد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در ادامه بیان داشت: با توجه به وجود مناطق محروم در استان کردستان امیدواریم شرایط نامطلوب در این استان برطرف شود.

ستاری اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز سعی شده که 17 استان محروم کشور به شکوفایی برسند که امیدواریم کردستان نیز به توسعه‌یافتگی مطلوب و پایدار از طریق منابعی همچون زکات جمع‌آوری شده از طریق مردم و خیرین محقق شود.

وی از پیوستن کشورمان به سازمان جهانی زکات خبر داد و گفت: این امر به واسطه تلاش‌های نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) صورت گرفته که کشورمان در این سازمان عضویت یابد و این تجربه را نیز به دیگر کشورهای مسلمان جهان انتقال دهد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در ادامه کمیته امداد را بهترین نهاد برای استفاده از ظرفیت دستگاه‌های دولتی در قالب خدمات اجتماعی بیان کرد و ادامه داد: عزم عمومی ستاد زکات کشور برای اجرای کارهای بزرگ در حال اجر است.

ستاری در ادامه بر رسیدگی به امور فقرا از محل زکات جمع‌آوری شده تاکید کرد و افزود: رفع مشکلات معیشتی، ارائه خدمات فرهنگی و درمانی، ازدواج، اشتغال و مسکن از مهم‌ترین شاخص‌های مورد توجه کمیته امداد است.

وی بیان کرد: از سهم یک میلیارد و 800 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده استان کردستان برای رسیدگی به امور فقرا، کمیته امداد موظف است که در زمینه تسهیلات مسکن، ازدواج فرزندان مددجوی کمیته امداد، ارتقا وضعیت فرهنگی آنان، هزینه‌های درمان و معیشتی آنها گام‌های بلندتری بردارد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور اضافه کرد: در استان کردستان در سال ‌جاری با رویکرد جدید با استفاده از ظرفیت‌ها و باورهای موجود بیش از گذشته محقق شده و زکات فطریه نیز دامنه گسترده‌ای پیدا کرده است.

ستاری تاکید کرد: اگر پیوند بین مردم و علما بیشتر از گذشته باشد می‌تواند در جذب کمک‌های حمایتی و زکات موثر باشد.

وی به رشد بیش از 200 درصدی زکات جمع‌آوری شده در سطح استان کردستان و کسب مقام دوم این استان در سطح کشور اشاره کرد و گفت: رشد این میزان زکات جمع‌آوری شده نشان‌دهنده توجه مردم این منطقه به این سنت الهی دارد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور نقش امامان جمعه و جماعت و نماینده ولی فقیه در استان‌ها را در توسعه مشارکت‌های مردمی موثر و حائز اهمیت دانست.

ستاری تاکید کرد: زکات فطریه و قربان را باید در جلسات ستاد زکات استان محور اصلی قرار دهیم.

وی بر ایجاد صندوق‌های جمع‌آوری زکات قربان از امروز به منظور محرومیت‌زدایی در استان تاکید کرد و اظهار کرد: 50 درصد این صندوق‌ها را کمیته امداد امام خمینی (ره) می‌تواند تقبل کند و زکات جمع‌آوری شده در بین نیازمندان ساکن در محل‌های جمع‌آوری و روستاها توزیع شود.

ستاری در پایان خاطرنشان کرد: رفع مشکلات مردمی و تبدیل ساختار اصلی کمیته امداد به ساختار مردمی از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه این نهاد است.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول