اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری 20 درصد گیاهان ژنتیکی کشور را در اختیار دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمحال و بختیاری 20 درصد گیاهان ژنتیکی کشور را در اختیار دارد.

چهارمحال و بختیاری 20 درصد گیاهان ژنتیکی کشور را در اختیار دارد

عطاءالله ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری دارای تنوع ژنتیکی بسیاری است، به طوری‌که در حال حاضر 20 درصد گیاهان ژنتیکی کشور در این استان واقع شده است.

وی از شناسایی 8 هزار گونه گیاهی در کشور خبر داد و گفت: از مجموع این گونه‌های گیاهی افزون بر یک هزار و 500 گونه گیاهی در استان چهارمحال و بختیاری رویش می‎یابد.

ابراهیمی اضافه کرد: تاکنون افزون بر 400 گونه گیاه دارویی در این استان شناسایی شده است که استفاده بهینه از این حجم عظیم گیاهان دارویی تحول عظیمی در روند توسعه استان و ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش و جایگاه منابع طبیعی در توسعه کشور، گفت: استفاده صحیح از منابع طبیعی و صیانت از این گنجینه ارزشمند سرمایه‌گذاری گران‌بهایی خواهد بود که روند توسعه کشور را تسهیل خواهد بخشید.

وی خاطرنشان کرد: در توضیح این مطلب می‎توان به پروژه عظیم سد کارون چهار با صرف افزون بر 14هزار میلیارد تومان هزینه اشاره کرد که پایداری این سد به استفاده مطلوب از منابع طبیعی اطراف سد خواهد بود.

ابراهیمی در ادامه با اشاره به فلسفه نامگذاری هفته منابع طبیعی، گفت: فلسفه نامگذاری نشان از اهمیت آن دارد گرچه موضوع درخت به‌عنوان یک پدیده نو به نظر نمی‌رسد ولی توجه به رشد روزافزون جمعیت، توسعه شهرها و رشد تکنولوژی و شرایط حاکم بر تأمین نیازهای حیاتی همچون آب، خاک و هوا و نقش زیرساختی درختان در تأمین نیازهای اولیه برای استمرار حیات و توجه ویژه به امر حفاظت، احیاء توسعه و بهره‌برداری اصولی از درختان را در اولویت برنامه‌های هر دولت قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: حفاظت از منابع طبیعی باعث کنترل سیلاب، ریزگردها، کاهش تأثیر تغییرات اقلیمی، کنترل رانش‌ها و لغزش‌ها، کاهش خشکسالی، حفظ آب و خاک و... در نهایت کاهش بلایای بی‌شمار دیگر را خواهد داشت.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول