اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی آمل:

4500 فرآورده دارویی از گیاهان حاصل می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل گفت: بیش از 4 هزار و 500 فرآورده دارویی از گیاهان حاصل می‌شود.

4500 فرآورده دارویی از گیاهان حاصل می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، وحید خلیلی ظهر امروز در جمع دانش‌آموزان آملی به مناسبت هفته منابع طبیعی ﺑﺎ ﮔﺮامیداﺷﺖ هفته ﻣﻨﺎﺑﻊ طبیعی ﮔﻔﺖ: ﺑﺎﯾﺪ در ﻧﺤﻮه ﺑﮭﺮه‌ﺑﺮداری از اﯾﻦ ﻧﻌﻤﺖ‌ھﺎی خداوندی دﻗﺖ لازم را داشته ﺑﺎﺷﯿﻢ ﺗﺎ ﻣﻮﺟﺐ ﻧﺎﺑﻮدی ﻣﻨﺎﺑﻊ طبیعی ﻧﺸﻮﯾﻢ.

وی اﻓﺰود: ﺟﻨﮕﻞ مهم‌ترین ﻣﻨﺒﻊ تاﻣﯿﻦ اکسیژن در ﺟﮭﺎن اﺳﺖ و اﮔﺮ ھﻮای ﭘﺎک می‌ﺧﻮاھﯿﻢ ﺑﺎﯾﺪ درﺧﺖ ﺑکارﯾﻢ و در ﺣﻔﻆ ﺟﻨﮕﻞ کوﺷﺎ ﺑﺎﺷﯿﻢ.

ﺧﻠﯿلی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻨکه ﺟﻨﮕﻞ و ﮔﯿﺎھﺎن از ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺗﺠﺪﯾﺪﺷﻮﻧﺪه ھﺴﺘﻨﺪ، ﮔﻔﺖ: ﺑﯿﺶ از 4 هزار و 500 ﻓﺮآورده‌ دارویی از ﮔﯿﺎھﺎن به دﺳﺖ می‌آید.

رﺋﯿﺲ ﻣﻨﺎﺑﻊ طبیعی آمل تاکید کرد: ﺟﻨﮕﻞ، ﭘﻮﺷﺶ ﮔﯿﺎھی و ﻣﻌﺎدن و درﯾﺎ از مهم‌ترین سرمایه‌های ملی ھﺮ کشور ھﺴﺘﻨﺪ و ﺣﻔﻆ آﻧﮭﺎ از ﻣﮭﻤ‌‌ﺘﺮﯾﻦ وﻇﺎﯾﻒ آﺣﺎد ﺟﺎمعه اﺳﺖ.

وی با تاکید بر اینکه برای حفظ منابع طبیعی مردم و مسئولان باید فرهنگ‌سازی کنند، ابراز داشت: باید شرایطی را ایجاد کنیم که مردم خود به اهمیت منابع طبیعی پی ببرند.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی بخواهد منابع طبیعی را تهدید کند، گذشت نمی‌کنیم، یادآور شد: کسانی که به منابع طبیعی صدمه بزنند با برخورد قاطع مواجه می‌شوند.

خلیلی با اعلام اینکه کسی نباید و نمی‌تواند از طریق سرمایه‌های ملی برای خود سرمایه شخصی ایجاد کند، متذکر شد: برای این افراد مجازات‌های سنگینی در نظر گرفته شده است.

 اکبر لطفی، مدیر آﻣﻮزش و ﭘﺮورش آﻣﻞ نیز با اشاره به نقش دانش‌آموزان در حفظ منابع طبیعی از آنان خواست در حفظ این سرمایه‌های الهی کوشا باشند.

انتهای ‌پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول