اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفیر آمریکا، لبنان را به حمایت از گروهک‌های مسلح سوریه فراخواند

خبرگزاری فارس: سفیر آمریکا در لبنان دیروز با دخالت آشکار در امور داخلی لبنان خواستار حمایت لبنان از شبه نظامیان سوری شد، وی تهدید کرد که در صورت عدم همکاری لبنان، ناآرامی‌های سوریه به این کشور نیز کشیده خواهد شد.

سفیر آمریکا، لبنان را به حمایت از گروهک‌های مسلح سوریه فراخواند

به گزارش فارس به نقل از الانتقاد نت، "مورا کونیلی" سفیر آمریکا در بیروت، دیروز بعد از دیدار با مروان شربل وزیر کشور لبنان از وی خواست تا به افراد مسلح موسوم به ارتش آزاد سوریه که از سوریه فرار کرده و به لبنان می آیند، پناه دهد.

در بیانیه ای که سفارت آمریکا به همین منظور بعد از این دیدار منتشر کرد، کونیلی به تلاش های لبنان برای کمک به سوری های پناهنده شده به لبنان اعتراف کرده و از دولت لبنان خواست تا به همکاری با جامعه جهانی ادامه دهد و نیازهای انسانی و امنیت را برای تمام کسانی که به لبنان فرار می کنند، از جمله مخالفان و معارضان دولت این کشور فراهم کند.

وی البته به حق لبنان در دفاع از مرزهای خود اعتراف کرد، اما باز هم از این کشور خواست تا از تمامی سوریهایی که بدون سلاح هستند، حمایت کند، حتی آنهایی که به شبه نظامیان تروریست موسوم به ارتش آزاد وابسته هستند.

کونیلی در ادامه دخالت های خود در لبنان بدون در نظر گرفتن حق لبنان در تسلط بر تمامیت ارضی خود، تلاش ارتش این کشور برای بازداشت تروریست های سوری در لبنان را ربایش این افراد خواند و مدعی شد که آمریکا از مخفی شدن و ربایش سوری ها در لبنان نگران است.

سفارت آمریکا با تهدید تلویخی مقامات لبنانی به ایجاد بی ثباتی و ناامنی برنامه ریزی شده در لبنان، از این نکته نیز ابراز نگرانی کرد که تحولات سوریه به بی ثباتی در لبنان نیز کشیده شود.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول