اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه: مواضع مسکو در قبال سوریه بعد از انتخابات تغییری نکرده است

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه روسیه تاکید کرد مواضع این کشور در قبال مناقشه داخلی سوریه، برخلاف برخی کشورهای غربی هرگز تحت تاثیر انتخابات ریاست‌جمهوری قرار نداشته و مقامات آمریکایی و اروپایی سعی نکنند تمایل خود برای تغییر موضع مسکو را یک واقعیت جلوه دهند.

روسیه: مواضع مسکو در قبال سوریه بعد از انتخابات تغییری نکرده است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور قصد ندارد بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری  تغییری در مواضع خود در قبال مناقشه سوریه بوجود آورد.

در بیانیه‌ای که روز سه شنبه در پایگاه اینترنتی وزارت خارجه روسیه منتشر شد، آمده است: ما به اظهارات اخیر برخی مقامات رسمی آمریکایی و کشورهای عضو اتحادیه اروپا توجه کرده‌ایم که گویا تاکنون مواضع فدراسیون روسیه در قبال سوریه تحت تاثیر مبارزات انتخاباتی در کشور ما قرار داشته و اکنون که انتخابات به پایان رسیده، روسیه ممکن است در برخورد خود با این مسئله تجدید نظر کند.

در این بیانیه تاکید شده است: در این رابطه ما می‌خواهیم از شرکای خود در آمریکا و اروپا درخواست کنیم که تلاش نکنند تا تمایلات خود را یک واقعیت جلوه دهند. مواضع روسیه در قبال راه حل و فصل بحران کنونی در سوریه هرگز تحت تاثیر مسائل روز قرار نداشته و برخلاف برخی کشورهای غربی به هیچ وجه موثر از روند مبارزات انتخاباتی قرار نداشته است.

در این بیانیه همچنین یادآوری شده است: برخورد روسیه نسبت به راه حل مناقشه داخلی کنونی در سوریه مطابق با ضوابط بین المللی و منشور سازمان ملل متحد است و قبل از هر چیز صحبت بر سر رعایت اصل عدم دخالت خارجی، بویژه مداخله نظامی، در امور  داخلی یک کشور مستقل است.

مقامات دیپلماتیک روسیه در آخر تاکید کردند: در همین رابطه جای دارد به این نکته اشاره کنیم که از دید روسیه دستیابی به حل و فصل مناقشه در سوریه تنها بر اساس گفت‌وگوهای گسترده و سراسری بین دولت و مخالفان در این کشور و بر این اصل مهم که مردم سوریه خود باید برای توسعه کشورشان تصمیم گیری کنند، امکان پذیر است. ما راه دیگری برای حل مشکلات در سوریه نمی‌بینیم و هر نوع تلاش خارجی از سوی «نقش آفرینان» مطرح جهانی برای تحمیل الگویی برای حل و فصل این مناقشه،بویژه با حمایت آشکار از یک طرف این مناقشه، کاملا غیرقابل قبول است.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول