اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای پیشگیری از آتش‌سوزی در مراتع اصفهان صورت گرفت

تشکیل 70 تیم روستایی برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی اصفهان

خبرگزاری فارس: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اصفهان گفت: در حال حاضر به منظور پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در مراتع و عرصه‌های طبیعی موجود در سطح استان 70 تیم روستایی تشکیل شده است.

تشکیل 70 تیم روستایی برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی اصفهان

سرهنگ ابراهیم شریفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره اینکه در حال حاضر سومین روز از هفته منابع طبیعی می‌گذرد، اظهار داشت: طی سال‌های اخیر با توجه به اقدامات حفاظتی صورت گرفته در استان آتش‌سوزی در مراتع و عرصه‌های طبیعی کنترل شده و میزان آتش‌سوزی‌ها در این عرصه‌ها کاهش چشمگیری داشته است.

وی به برنامه‌های اجرایی این مجموعه حفاظتی در راستای حفاظت از عرصه‌های طبیعی موجود در سطح استان اشاره کرد و افزود: برگزاری مانور پیشگیری و اطفای حریق و تشکیل 720 نفر در 70 تیم روستایی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این یگان به منظور پیشگیری از آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی محسوب می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اصفهان تصریح کرد: افتتاح پایگاه شماره یک اطفای حریق غرب استان نیز در سومین روز از هفته منابع طبیعی از دیگر اقدامات صورت گرفته در استان در راستای حفاظت از عرصه‌های طبیعی به شمار می‌رود.

وی به میزان اعتبار اختصاص داده شده برای راه‌اندازی پایگاه اطفای حریق غرب استان اشاره کرد و ادامه داد: در سال جاری برای افتتاح و راه‌اندازی این پایگاه 440 میلیون اعتبار از سوی ستاد مدیریت بحران استانداری اختصاص داده شده است.

شریفی با اشاره به خرید پنج دستگاه خودروی اطفای حریق تأکید کرد: هم‌چنین در حال حاضر به منظور پیشگیری از آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های طبیعی استان پنج دستگاه سیستم اطفای حریق پیشرفته خریداری شده است.

وی اضافه کرد: سه دستگاه از خودرو‌های اطفای حریق خریداری شده به شهرستان چادگان، یک دستگاه به لنجان و یک دستگاه دیگر نیز به شهرستان شاهین‌شهر، میمه و برخوار اختصاص دارد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اصفهان بیان داشت: خرید 20 میلیون تجهیزات سبک اطفای حریق نیز در سال جاری صورت گرفته است و یگان حفاظت منابع طبیعی برای پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در مراتع استان تمامی اقدامات مورد نیاز را انجام می‌دهد.

وی به تقویت نیرو‌های گشت و مراقبت در عرصه‌های منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: پیشگیری از حریق و کاهش حریق در سال آتی در مراتع استان از مهم‌ترین اهداف این مجموعه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول