اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان آب و برق خوزستان اعلام کرد

مخالفت با طرح‌های آبزی پروری در گرگر

خبرگزاری فارس: معاون بهره برداری و حفاظت از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: با طرح‌های پرورش ماهی در شاخه گرگر رودخانه موافقت نمی‌شود.

مخالفت با طرح‌های آبزی پروری در گرگر

فتح‌الله دهکردی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز تأکید کرد: با وجود فشار‌ها با طرح‌های پرورش ماهی در شاخه گرگر رودخانه کارون موافقت نمی‌شود.

وی افزود: در حال حاضر در شهرستان شوشتر و شاخه گرگر برای بیش از 2 هزار هکتار مزارع پرورش ماهی تقاضا وجود دارد اما به دلیل آلودگی این طرح‌ها برای منابع آب (با توجه به اینکه در بالادست رودخانه کارون واقع است) با این نوع درخواست‌ها موافقت نمی‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: هم اکنون یک‌هزار و 800 هکتار کارگاه در این محل در دست بهره برداری است و در صورت صدور مجوز جدید فاجعه زیست محیطی در کارون رقم می‌خورد.

دهکردی خاطرنشان کرد: با اداره کل حفاظت محیط زیست و شیلات مذاکراتی شده تا مطالعاتی در این باره انجام شود، در صورت تضمین کیفیت آب رودخانه در پایین دست، تقاضا‌ها مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

وی همچنین نسبت به وضعیت رودخانه کرخه هشدار داد و افزود: این رودخانه چند سال است که با بحران اقلیمی مواجه شده است، بارش‌های بالادست و ذخیره سد نیز کاهش یافته است.

معاون سازمان آب و برق خوزستان اظهار داشت: با توجه به اینکه ۱۳۰ هزار هکتار از اراضی پایین دست کرخه تحت کشت قرار گرفته‌اند، تأمین آب این اراضی با مشکل مواجه می‌شود.

وی با تأکید بر صرفه جویی در استفاده از منابع آبی حوزه کرخه افزود: در صورتی که بارش‌ها مناسب نباشد با صرفه جویی در این حوزه می‌توان منابع آبی را مدیریت کرد.

 

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول