اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان خبر داد

نجات 5 هزارو 600 مسافر در راه مانده / اسکان 6 هزار و 500 مسافر در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان از نجات 5 هزار و 692 مسافر در راه مانده در جاده‌های استان طی چند روزه اخیر خبر داد.

نجات 5 هزارو 600 مسافر در راه مانده / اسکان 6 هزار و 500 مسافر در کردستان

آرش لهونی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: 6 هزار و 550 مسافر هم توسط امدادگران جمعیت هلال احمر کردستان اسکان داده شدند.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان، 260 امدادگر این جمعیت در قالب 55 تیم عملیاتی در طول چند روز اخیر به صورت آماده‌باش کامل در محورهای مختلف سطح استان مستقر و خدمات مختلفی را به مسافران و مصدومین در راه مانده ارائه کرده‌اند.

لهونی یادآور شد: نجات بیش از 5 هزار و 690 مسافر در راه مانده و توزیع 4 هزار و 91 بسته غذایی شامل نان، خرما، بیسکویت و قوطی کنسرو در بین آنان از جمله خدمات امدادگران جمعیت هلال‌احمر کردستان در سطح جاده‌های استان بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان همچنین از نجات جان 40 نفر از مردم روستاهای حیدرآباد، زکی‌بک و تازه‌آباد آصف از توابع شهرستان دیواندره توسط امدادگران جمعیت هلال احمر استان خبر داد و افزود: امدادگران با استفاده از دو فروند بالگرد موفق به نجات این افراد که در معرض خطر سرمازدگی شدید بودند، شد و آنها را به مراکز درمانی انتقال دادند.

لهونی خاطرنشان کرد: با توجه به بسته شدن راه‌های ارتباطی، تلاش برای نجات ساکنان روستاهای مذکور همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 55 تیم عملیاتی و 50 آمبولانس، خودروهای متناسب با شرایط سخت و دو بالگرد این جمعیت در سطح استان به مسافران در راه مانده به صورت شبانه‌روزی ارائه خدمات می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان توزیع مواد غذایی مورد نیاز، پتو و وسایل گرمایشی را از جمله خدمات ارائه شده توسط پایگاه‌های امدادی جمعیت هلال احمر و امدادگران کردستان به مسافرین در راه مانده عنوان کرد.

وی در پایان به آوردن امدادگران و نیروهای کمکی از استان‌های کرمانشاه، همدان، آذربایجان‌غربی، قزوین، زنجان و البرز به منظور ارائه خدمات هرچه مطلوب‌تر در استان خبر داد و افزود: استان‌های مذکور با اعزام کادرهای اداری، امدادی و همچنین تعدادی آمبولانس در طول چند روز اخیر تلاش‌‌های ارزنده‌ای را برای نجات آسیب‌دیدگان در برف و کولاک انجام داده‌اند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول