اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رهبران جهان پیروزی پوتین را تبریک گفتند

خبرگزاری فارس: روسای جمهوری ایران، ونزوئلا، فرانسه، بلاروس، ارمنستان و بسیاری دیگر از کشورها، همچنین صدر اعظم آلمان، نخست وزیر ترکیه و انگلیس در پیام‌هایی پیروزی "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری منتخب روسیه را به وی تبریک گفتند.

رهبران جهان پیروزی پوتین را تبریک گفتند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "محمود احمدی نژاد" رئیس‌جمهوری ایران در پیامی خطاب به "ولادیمیر پوتین" نخست وزیر کنونی روسیه، پیروزی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را به وی تبریک گفت.

احمدی نژاد در پیام خود همچنین بر توسعه روابط حسن همجواری و دوستانه بین دو کشور و ملت همسایه ایران و روسیه تاکید کرد.

رئیس‌جمهوری منتخب روسیه روز دوشنبه همچنین پیام‌های تبریکی از طرف ""هوگو چاوز" رئیس‌جمهوری ونزوئلا و "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه دریافت کرد.

از سوی دیگر "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس نیز شخصا در تماسی تلفنی با نخست وزیر روسیه، ضمن تبریک پیروزی وی در انتخابات ابراز امیدواری کرد که مقامات لندن و مسکو به همراه یکدیگر روی فایق آمدن بر برخی مشکلات در روابط دوجانبه و همچنین تقویت روابط سیاسی و تجاری کار کنند.

"نیکلا سارکوزی" رئیس‌جمهوری فرانسه نیز در پیامی پیروزی پوتین در انتخابات ریاست‌جمهوری را به وی تبریک گفته و از او خواست تا به کار در راستای مدرنیزه سازی دموکراتیک و اقتصادی روسیه ادامه دهد.

علاوه بر این رهبران چین، آلمان،افغانستان، ارمنستان و بلاروس نیز پیش از این در پیام‌هایی پیروزی پوتین در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه را به وی تبریک گفتند.

در عین حال "آلن ژوپه" وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد که علی‌رغم تخلفاتی که در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری در روسیه ثبت شده است، مقامات پاریس تردیدی در پیروزی "ولادیمیر پوتین" در دور نخست انتخابات ندارند.

ژوپه روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی در پاریس گفت: با وجود انتقاداتی که در رابطه با تخلفات و نقض‌هایی قانونی که در جریان انتخابات روز یکشنبه در روسیه وارد است، در مجموع می‌توان گفت که ما هیچ تردیدی در رابطه با پیروزی ولادیمیر پوتین در دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور نداریم.

وزیر خارجه فرانسه افزود: پوتین با کسب اکثریت قاطع آراء مردم روسیه بعنوان رئیس‌جمهوری آینده روسیه برگزیده شده و به همین دلیل فرانسه و شرکای اروپایی دیگر به توسعه روابط شراکتی با این کشور و همکاری نزدیک با رئیس‌جمهوری پوتین طی سال‌های آینده ادامه خواهند داد.

این اظهارات در حالی است که ناظرین بین المللی از جمله هیئت‌های نمایندگی اعزامی از طرف سازمان امنیت و همکاری اروپا و مجمع پارلمانی شورای اروپا که بطور مرسوم از روند برگزاری انتخابات در روسیه انتقادات زیادی می‌کنند، روز دوشنبه اعلام کردند که انتخابات ریاست‌جمهوری روز یکشنبه پاسخگوی اصول دموکراتیک بوده و با استانداردهای بین المللی مطابقت داشت. 

کمیته مرکزی انتخابات روسیه عصر روز دوشنبه اعلام کرد که بعد از شمارش 100 درصد آراء انتخاباتی، "ولادیمیر پوتین" با کسب 63.60 درصد کل آراء به پیروزی قاطع رسیده است. "گنادی زوگانوف" رهبر حزب کمونیست روسیه - 17.18 درصد آراء، "میخائیل پروخوروف" سرمایه دار معروف - 7.98 درصد، "ولادیمیر ژیرینوفسکی" رهبر حزب لیبرال دموکراتیک - 6.22 درصد آراء و "سرگئی میرونوف" رهبر حزب «روسیه عادل» - 3.85 درصد آراء را بدست آوردند.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول