اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در اعتراض به سیاست الجزیره مقابل سوریه

خبرنگار الجزیره پس از سخنان اخیر نصرالله، در حمایت از مردم سوریه استعفا کرد

خبرگزاری فارس: یک خبرنگار و تولید کننده برنامه‌های شبکه الجزیره پس از شنیدن سخنان اخیر دبیر کل حزب‌الله لبنان درباره دوگانگی مواضع اعراب در حمایت از سوریه استعفا کرد.

خبرنگار الجزیره پس از سخنان اخیر نصرالله، در حمایت از مردم سوریه استعفا کرد

به گزارش فارس، شبکه الجزیره قطر که سیاست خصمانه‌ای علیه سوریه اتخاذ کرده است، بار دیگر شاهد استعفای یکی از اعضای خود در اعتراض به این سیاست بود.

موسی احمد خبرنگار و تولید‌کننده برنامه‌های الجزیره است که سال 2009 وارد این شبکه شد و 14 فوریه (دیروز) 2012 استعفا کرد.

این خبرنگار اعلام کرد که وی پس از شنیدن سخنان اخیر سید حسن نصرالله استعفا کرد که وی در سخنان خود به تبلیغات و تحریکات رسانه‌ای علیه سوریه اشاره کرد و گفت که اعراب به اسرائیل مهلت‌های متعددی در طول سالیان دراز داده‌اند اما در قبال سوریه خواستار دخالت نظامی هستند و هیچ فرصتی به این کشور برای حل بحران نمی‌دهند.

پانورامای سوریه نوشت: اینطور بود که این خبرنگار جوان تصمیم خود را گرفت و در نامه استعفای خود اعلام کرد: با قلبی ارام و روحی مطمئن، دوستان من... هر یک از ما فداکاری را کار خوبی می‌داند... زندگی مجموع مواضعی است که اتخاذ می‌کنیم و برخی آسان و ضرورتا بدون تبعات نیست... آموخته‌ام که هیچ چیز باارزش‌تر و گرانبهاتر از وجدان راحت و چیزی عزیزتر از کرامت نیست.

وی در گفت‌وگو با روزنامه الاخبار بشدت از سیاست الجزیره در قبال سوریه انتقاد کرد و گفت: در این شبکه دیگر جایی برای آدم‌های میانه‌رو نیست. الجزیره می‌خواهد که به هر قیمتی از راه حلال و حرام نظام سوریه را ساقط کند. الجزیره بازوی سیاسی و رسانه‌ای و تحریک‌کننده است. شاهد این امر هم بایکوت خبری روز ههه‌پرسی قانون اساسی سوریه است اما در مقابل بر روی محله باباعمرو سوریه تمرکز شد انگار که این منطقه، شهر قدس است.

وی صراحتا سخنان دبیر کل حزب‌الله لبنان را عامل اساسی استعفای خود از الجزیره اعلام کرد و گفت: درست است که اختلافاتی کاری وجود دارد ولی لحظه‌ای که من جام [زهر] را نوشیدم و استعفا کردم، لحظه شنیدن سخنان سید حسن نصرالله بود که از تبلیغات گمراه‌کننده رسانه‌ای و روشمند علیه سوریه صحبت کرد.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول