اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت خبرداد

رشد 1150 درصدی سرمایه‌گذاری در گیلان

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از رشد یک هزار و 150 درصدی سرمایه‌گذاری و رشد 85 درصدی اشتغال در صنعت، معدن و تجارت خبرداد.

رشد 1150 درصدی سرمایه‌گذاری در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت مسعود موحدی لحظاتی قبل در جریان افتتاح خط تولید دخانیات گیلان اظهار داشت: گیلان 2800 واحد فعال با 86 هزار نفر وجود دارد که رشد معدن در دولت نهم و دهم در این استان بیش از 60 درصد بوده است.

وی افزود: در صدور پروانه‌های بهره‌برداری در استان بیش از 60 درصد و در بخش سرمایه‌گذاری  یک هزار و 150 درصدی در بخش اشتغال در صنعت و معدن 85 درصد رشد داشته است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امروز 16 طرح صنعتی و تولیدی توسط رئیس جمهور در گیلان افتتاح می‌شود خاطرنشان کرد: میزان سرمایه‌گذاری این طرح‌ها 336 میلیون تومان است که برای بیش از هزار نفر شغل ایجاد می‌کند.

وی مهمترین پروژه صنعتی گیلان را طرح دخانیات عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذاری این طرح دخانیات 200 میلیارد تومان ارز خارجی با مشارکت ژاپن است که بیش از دو برابر اشتغال ایجاد می‌کند.

موحدی بازار دخانیات در جهان را 330 میلیون دلار عنوان کرد: و یادآور شد: سالن فروش سیگار 6 برابر نخ است که 100 میلیون نفر در این راستا به کسب و کار مشغول هستند.

وی با بیان اینکه 55 تا 60 میلیارد نخ سیگار مصرف داریم تصریح کرد: این میزان دو سوم نیاز کشور است.

این مسئول یادآور شد: در برنامه پنجم توسعه سهم دخانیات در اختیار تولید کنندگان خارجی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول