اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سعود الفیصل: تلاش‌های بین‌المللی علیه سوریه شکست خورده است/همچنان از مسلح کردن معارضان حمایت می‌کنیم

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه عربستان پس از نشست شورای همکاری تلاش‌های بین‌المللی علیه سوریه را شکست خورده خواند و بار دیگر بر مسلح کردن معارضان سوری تاکید کرد.

سعود الفیصل: تلاش‌های بین‌المللی علیه سوریه شکست خورده است/همچنان از مسلح کردن معارضان حمایت می‌کنیم

به گزارش فارس، تحرکات رژیم های عربی برای براندازی نظام بشار اسد پایانی ندارد و این کشورها از هیچ تلاشی برای ساقط کردن نظام این کشور دریغ نمی کنند.

پایگاه خبری الجزیره گزارش داد وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس دیروز در نشست عادی خود در ریاض بار دیگر به موضوع بحران سوریه پرداختند.

شرکت‌کنندگان در این نشست به رغم اینکه خود معارضان سوریه را برای مقابله با نظام اسد مسلح می‌کنند از جامعه بین‌المللی و نهادهای شهروندی خواستند با اتخاذ اقدامات جدی آنچه را ادامه خونریزی ملت سوریه خواندند متوقف کنند.

وزرای خارجه شورای همکاری در حالی که به دخالت‌های خود در امور سوریه ادامه می‌‌دهند در اظهاراتی متناقض بر تعهد خود به حفظ حاکمیت سوریه و استقلال و تمامیت ارضی آن تاکید کردند.

"سعود الفیصل" وزیر خارجه عربستان نیز پس از این نشست در کنفرانس خبری با تایید مسلح کردن معارضان سوریه گفت: من چیزی نمی‌گویم که مردم سوریه نخواهند مردم سوریه نظامی را که می‌خواهد به اصرار، سنگینی خود را بر مردم تحمیل کند نمی خواهند آنها حق دفاع از خودشان را دارند.

 وزیر خارجه عربستان با ابراز تاسف شدید نسبت به شکست تلاش‌های بین‌المللی در قبال سوریه ادامه داد: نتایج مطلوب برای توقف جنایات در سوریه احساس نشده است.

این در حالی است که در همه پرسی هفته گذشته قانون اساسی جدید سوریه که بر اساس اصلاحات اساسی تدوین شده است 57درصد از مردم این کشور در آن شرکت کردند و در مجموع 90درصد مردم به این قانون "آری" گفتند، 

سعود الفیصل در بخش دیگری از سخنان خود بار دیگر حمایت دولت‌های بزرگ روسیه و چین را از سوریه به باد انتقاد گرفت و گفت: اگر سوریه دوستانی دارد به آنها توصیه می‌کنیم که کشتار در سوریه را متوقف کنند ما امیدواریم روسیه و دیگران سوری‌ها را نصیحت کنند.

وی ادعا کرد ما آزادی را برای ملت سوریه می‌خواهیم و این اصول با اصول مسکو همسو است.

وزیر خارجه عربستان سناریو یمن را برای حل بحران سوریه در صورت توقف آنچه ادامه  ادامه درگیری‌ها در سوریه و آزادی بازداشتی‌ها و زندانیان خواند ممکن دانست.

سعود الفیصل همچنین گفت ملک "عبدالله بن عبدالعزیز"، پادشاه عربستان سه مرتبه با بشار اسد تماس تلفنی برقرار کرده است و از وی خواسته به تعبیر خود رویکردش را تغییر دهد یا در صورت عدم تلاش برای بهبود اوضاع فرصت را به شورای همکاری بدهد تا به وظیفه خود عمل کنند.

عربستان و قطر در راس شورای همکاری در برهه اخیر با اتخاذ مواضع خصمانه علیه نظام بشار اسد در سوریه به مسلح کردن تروریست‌های سوریه پرداخته‌اند که با دولت سوریه در حال جنگ هستند.

حمد بن جاسم نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر هفته گذشته در سفر به نروژ خواستار مسلح کردن معارضان سوریه برای مقابله با نظام این کشور شده بود.

پیش از وی وزیر خارجه عربستان 24 فوریه در کنفرانس موسوم به دوستان سوریه در تونس، خواستار تجهیز مخالفان سوریه به سلاح شد و آن را ایده‌ای ممتاز توصیف کرد.

سخنگوی وزارت خارجه سوریه نیز جمعه گذشته گفت: ما از برادران خود در قطر و عربستان یا در هر کشوری دیگر می‌خواهیم که عاقلانه رفتار کنند و مخالفان را نیز بر سر عقل بیاورند و آنان را پای میز گفت‌وگو بنشانند نه اینکه آنان را مسلح کنند و خون مردم سوریه را بریزند. این کشورها مسئولیت کاملا [خونریزی‌] را تا زمانیکه از آنان حمایت می‌کنند بر عهده خواهند داشت.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول