اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

خبرنگاران انگلیسی به دلیل جاسوسی در لیبی بازجویی می شوند

خبرگزاری فارس: یکی از فرماندهان برجسته لیبی اعلام کرد که دو خبرنگار انگلیسی که ماه گذشته دستگیر شدند به اتهام جاسوسی در لیبی در حبس هستند تا بازجویی شوند.

خبرنگاران انگلیسی به دلیل جاسوسی در لیبی بازجویی می شوند

به گزارش فارس به نقل از شبکه الجزیره، "فرج السوحیلی" فرمانده گردان "سوحیلی" اعلام کرد که دو خبرنگار انگلیسی که اواخر ماه گذشته در لیبی دستگری شدند، مظنون به جاسوسی در این کشور هستند.

وی تصریح کرد که نظامیانش در میان وسایل دو خبرنگار مذکور اسناد رسمی لیبی، تجهیزاتی که توسط ارتش اسرائیل استفاده می‌شود و تصاویری از آنها با سلاح‌های گرم پیدا کرده‌اند.

این فرمانده لیبیایی ادامه داد که معتقد است این افراد جاسوس هستند اما هنوز زود است که بگوییم که این خبرنگاران برای کدام کشور جاسوسی می کنند.

السوحیلی در یک کنفرانس خبری در طرابلس اعلام کرد که این افراد هم‌اکنون به سرویس‌های اطلاعاتی لیبی تحویل داده شده است تا فرآیند‌های قانونی در خصوص این افراد انجام شود.

خبرنگاران مذکور "نیکلاس دیویس" و "گرت مونتگامری جانسون" هستند که در ۲۲ فوریه ماه جاری در "مصراته" واقع در ۲۰۰ کیلومتری شرق طرابلس دستگیر شدند و هم‌اکنون در پایگاه گردان سوحیلی در مرکز طرابلس زندانی هستند.

فرمانده لیبی یک پاکت پلاستیکی خاکستری را نشان داد که حاوی یک توپ کریکت بود که روی آن نوشته شده بود "ساخت اسرائیل" و اعلام کرد که این در وسایل خبرنگاران بود.

انتهای پیام/ف.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول