اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهرستان پاوه در محاصره برف و کولاک؛

100 مسافر از مرگ نجات یافتند/ امکانات پاسخگوی وسعت منطقه بحران نیست

خبرگزاری فارس: رئیس اداره راه و ترابری شهرستان پاوه گفت: دیشب با تلاش مأموران راهداری 100 مسافر در مسیر پاوه کرمانشاه از مرگ حتمی نجات یافتند.

100 مسافر از مرگ نجات یافتند/ امکانات پاسخگوی وسعت منطقه بحران نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از پاوه، بارش سنگین برف و کولاک شدید که از اواخر هفته گذشته در شهرستان پاوه و به خصوص شهر نودشه و روستاهای دزآور و هانی گرمله آغاز شده باعث مسدود شدن محورهای ارتباطی، قطع مکرر برق، تعطیلی مدارس و ادارات و اختلال در زندگی عادی شهروندان شده است.

فرمانداری پاوه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد همه ادارات و مراکز آموزشی پاوه روز دوشنبه تعطیل هستند.

رئیس اداره راه و ترابری شهرستان پاوه امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در پاوه اظهار کرد: شب گذشته 100 مسافر گرفتار در کولاک در مسیر پاوه کرمانشاه، حد فاصل سریاس به قوری قلعه از وسایط نقلیه خود تخلیه و با انتقال به راهدارخانه سریاس از مرگ نجات یافتند.

وی افزود: 3 خانواده روستایی نیز که شب گذشته در مسیر روستای هانی گرمله به نودشه گرفتار کولاک شده بودند توسط اکیپ راهداری مستقر در سه راهی شهدای نودشه نجات یافته و به این راهدارخانه منتقل شدند.

ابراهیم شهریاری گفت: مسیر پاوه به کرمانشاه از شب گذشته به علت بارش سنگین برف و کولاک شدید مسدود است و ارتباط 35 روستای شهرستان پاوه با مرکز شهرستان نیز به طور کامل قطع شده است.

وی ارتفاع برف در سطح شهر پاوه را بیش از یک متر عنوان کرد و تصریح کرد: اداره راه و ترابری شهرستان پاوه تمام امکانات خود را برای مقابله با وضع موجود بسیج کرده است.

در گزارش خبرنگار ما از پاوه آمده است که ارتفاع برف در شهر نودشه از توابع پاوه نیز نزدیک دو متر است که به گفته ساکنین محلی این وضعیت در چندین دهه گذشته بی‌سابقه بوده است .

گزارش خبرنگار ما می افزاید: در حالی که در استان همجوار کرمانشاه (کردستان) استاندار با لغو تمامی جلسات اداری خود و تشکیل ستاد بحران به طور مستقیم، مقابله با بحران را مدیریت کرده است در کرمانشاه تا کنون اقدامی اساسی برای مقابله با این وضعیت صورت نگرفته و کافی نبودن امکانات محلی و همچنین آسیب پذیر بودن بناهای روستایی بواسطه پوشیده شدن سقف خانه ها با تیرک های چوبی و احتمال ریزش آن ممکن است به بروز تلفات انسانی منجر شود.

یادآور می شود اواخر بهمن ماه جاری سقف یکی از خانه های روستای در هجیج از توابع بخش نوسود بر اثر بارندگی فرو ریخت و یکی از ساکنان خانه در غیاب مأموران امداد و نجات، توسط اهالی روستا از زیر آوار خارج و با انتقال به بیمارستان از مرگ نجات یافت.

لازم است مسئولین اجرایی استان کرمانشاه در اسرع وقت با ارسال امکانات و اعزام نیروهای امدادی به محل و کمک به ساکنین مناطق محاصره شده در برف و کولاک به وضعیت انفعالی موجود پایان داده و موجبات رضایت شهروندان را فراهم کنند.

انتهای پیام/ر10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول