اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفیر ایران در اروگوئه:

تسلیحات اسرائیلی در دستان تروریست‌های سوریه است

خبرگزاری فارس: سفیر ایران در اروگوئه در مصاحبه با روزنامه "ابسروادور" اظهار داشت غرب از ارتباط گروه‌های تروریستی سوریه با القاعده که با سلاح‌های اسرائیلی و آمریکایی مسوول اصلی کشتار در این کشور هستند سخنی به میان نمی‌آورد.

تسلیحات اسرائیلی در دستان تروریست‌های سوریه است

به گزارش خبرنگار فارس از منطقه آمریکای لاتین، "حجت الله سلطانی"، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اروگوئه، در مصاحبه با روزنامه "ابسروادور" از مواضع دوگانه آمریکا و کشورهای غربی و سیاسی کاری در برخورد با تروریسم انتقاد کرد.

سلطانی در این رابطه اظهار داشت: زمانی که تصاویر رویدادهای خونین سوریه نشان داده می‌شود، تصور می‌شود این افراد توسط ارتش سوریه کشته شده‌اند، اما هیچکس از ارتباط گروه‌های تروریستی با "القاعده" که مسوول این کشتارها هستند، صحبتی نمی‌کند.

سفیر ایران همچنین گفت: غرب از این کشتارها برای اعمال فشار به دولت سوریه استفاده کرده و تلاش می‌کند به دنیا القاء شود که دولت "بشار اسد" است که شهروندان خود را بمباران می‌کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار درباره تصاویر حمله تانک‌های دولت سوریه به افراد غیرنظامی شهر حمص نیز توضیح داد: من نیز این تصاویر را دیده‌ام ولی در بسیاری از این خانه‌هایی که مردم تصور می‌کنند افراد بی‌گناه در آنها زندگی می‌کنند، گروه‌های مسلح حضور دارند. در آنجا تسلیحاتی که از اسرائیل و آمریکا می‌آیند، نگهداری می‌شوند.

سلطانی افزود: یک کانال تلویزیونی را به شما معرفی می‌کنم به نام "هیسپان تی.وی" که می‌توانید این اخبار و تصاویر را در آنجا ببینید. اخباری که از طریق "سی.ان.ان" و "بی.بی.سی" هیچوقت مشاهده نخواهید کرد. در این کانال اخبار واقعی و حقیقی را دریافت خواهید کرد، آنچه که در حقیقت در خاورمیانه در حال روی دادن است.

سفیر ایران تاکید کرد: دولت‌ها باید به نظرات و درخواست‌های مردم احترام بگذارند و دولت سوریه نیز در حال انجام خواست مردم است. مردم خواستار تغییر و اصلاح قانون اساسی بودند به گونه‌ای که بشار اسد نتواند برای تمام مدت عمر رئیس‌جمهور باشد. وی نیز صدای مردم را شنید و آن را اجابت کرد.

وی خاطرنشان کرد: چندی پیش همه‌پرسی قانون اساسی جدید سوریه برگزار شد و ما در این راستا از سوریه حمایت می‌کنیم. مشکل سوریه باید توسط سوری‌ها و نه مداخله خارجی حل و فصل شود.

سلطانی در خصوص شائبه‌هایی درباره صادرات اسلحه توسط ایران به سوریه یادآور شد: روابط ایران و سوریه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بسیار مطلوب است. کارخانه خودروسازی و سیمان در سوریه احداث کرده و بیمارستان و جاده ساخته‌ایم. به منظور زیارت قبور برخی رهبران مسلمان که در سوریه قرار دارند، سالانه ده‌ها هزار ایرانی به این کشور سفر می‌کنند. من ندیده و نشنیده‌ام که به این کشور سلاح صادر کنیم، اما اخبار وجود تسلیحات ساخت آمریکا و اسرائیل در دستان گروه‌های تروریستی که مردم بی‌گناه را می‌کشند دیده و شنیده‌ام.

انتهای پیام/ت.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول