اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

نوسازی و بهسازی 250 هزار واحد مسکونی طی سال جاری‌

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 250 هزار واحد مسکونی در محدوده بافت فرسوده سطح کشور در سال جاری نوسازی و بهسازی شده‌اند.

نوسازی و بهسازی 250 هزار واحد مسکونی طی سال جاری‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج مجید کیان‌پور که برای بازدید از بافت فرسوده به سنندج سفر کرده بود، عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر 70 هزار هکتار بافت فرسوده در 54  شهر کشور به تصویب رسیده که سهم استان کردستان یک‌هزار و 135 هکتار در 9 شهرستان است.

به گفته وی محدوده 12 هکتاری سرتپوله سنندج که مهندسان و مشاوران آن زحمت زیادی را متحمل شده‌اند بسیار خوب ارائه شده و امیدواریم توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند و شاهد تحول عظیمی در توسعه این شهر باشیم.

کیان‌پور افزود: این 12 هکتار که به صورت پایلوت انجام شده هم در تملک و هم در نوسازی و بهسازی در صورتی که مسائل زیست‌محیطی، اقلیم‌شناسی و گونه‌شناسی آن به تائید کمیسیون ماده 5 استان برسد مورد حمایت و پشتیبانی ما قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی نیز باید در محدوده سرتپوله بحث کارشناسی لازم را در راستای شناخت فرهنگ بومی منطقه و این مرز و بوم داشته باشد، گفت: در سکونتگاه‌های غیررسمی در 60 شهر کشور ما جمعیت بالای 25 هزار نفری را داریم.

 

کردستان یک‌هزار و 134 هکتار بافت فرسوده دارد

  معاون وزیر راه و شهرسازی محدوده بافت فرسوده کردستان را یک‌هزار و 134 هکتار اعلام کرد و گفت: سنندج یکی از 5 شهری بوده که ابتدا به صورت پایلوت با همکاری بانک تعریف شده است.

کیان‌پور افزود: ما محدوده بافت فرسوده کردستان را یکی از اولویت‌های خود قرار داده‌ایم و با پرداخت تسهیلات عزم راسخ داریم که هیچ ملکی بدون تسهیلات در سطح استان باقی نماند.

وی، متولیان اصلی بافت فرسوده را شهرداران عنوان کرد و گفت: اهمیت این امر تا حدی است که در ماده 171 به صراحت شهرداری‌ها موظف به برنامه‌ریزی برای ملک موظف شده‌اند.

کیان‌پور پرداخت تسهیلات را راه موثری برای ایجاد انگیزه و افزایش رغبت برای نوسازی ملک در میان مردم  عنوان کرد و گفت: میزان تسهیلات پرداختی 20 میلیون تومان در ساخت و ساز به روش سنتی و 25 میلیون تومان در ساخت وساز به روش صنعتی است که توسط شش بانک عامل مسکن، ملی، سپه، صادرات، رفاه، تجارت و ملت به متقاضیان پرداخت می‌شود.

به گفته وی احیای بافت فرسوده در راستای بالا بردن سطح زندگی مردم و  ارتقاء شاخص‌ها تاثیر داشته و ما همچنان به دنبال این هستیم که با اجرای پروژه‌های توانمندسازی این مناطق را به سطح قابل قبولی برسانیم طوری که بحث عدالت و عدالت‌محوری بیشتر تحقق پیدا کند.

 

2 میلیون و 700 هزار واحد مسکونی در حال ساخت در کشور

کیان‌پور گفت: 2 میلیون و 700 هزار واحد مسکونی از دو سال گذشته در حال ساخت است و بالغ بر 500 مسجد و 500 مدرسه در سایت‌های مسکن مهر نیز احداث می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در دولت نهم و دهم توجه بسیاری به بافت فرسوده شده و از سال 81 تا 87 ساخت مسکن رشد شش برابری داشته است.

کیان‌پور افزود:  در سال گذشته 60 هزار واحد مسکونی و در سال جاری نیز 150 هزار واحد مسکونی بهره برداری شده است.

 

بهره‌برداری از 150 هزار واحد مسکونی تا پایان سال 91

وی تعداد واحدهای مسکونی نوسازی و بهسازی شده در کشور را 250 هزار واحد مسکونی اعلام کرد و گفت:  تا پایان سال جاری بهره‌برداری از پروژه‌ها به 100 هزار واحد می‌رسد و و 150 هزار واحد نیز تا پایان سال 91 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: افزایش اعتبارات در یکی دو سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده و در توانمندسازی استان بسیار تاثیرگذار بوده است.

به گفته کیان‌پور سنندج یکی از 5 شهری است که در کنار شهرهای زاهدان، کرمانشاه، بندرعباس و تبریز برای افزایش اعتبارات در بافت فرسوده در نظر گرفته شده است.

 

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول