اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای بهره‌برداری تاکنون صورت گرفت

جابجایی 8.5 میلیون نفر توسط قطار شهری مشهد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد گفت: از ابتدای بهره‌برداری قطار شهری تاکنون 8.5 میلیون نفر از این وسیله حمل و نقل عمومی در سفرهای درون شهری استفاده کرده‌اند.

جابجایی 8.5 میلیون نفر توسط قطار شهری مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مسعود بیژنی اظهار داشت: روزانه بین 70 تا 75هزار نفر از قطار شهری مشهد استفاده می‌کنند و این وسیله حمل و نقل عمومی جایگاه خود را در بین شهروندان پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه ساعات کار قطار شهری مشهد از 6 صبح تا 21 است، بیان داشت: با توجه به در پیش بودن نوروز و‌ آغاز سفرهای نوروزی به مشهد ساعت کار قطار شهری به ساعت 22 افزایش می‌یابد.

بیژنی ادامه داد: چنانچه این نیاز بعد از تعطیلات نوروز و پایان سفرهای نوروزی زائران احساس شود سرویس‌دهی تا ساعت 22 ادامه و در غیر این صورت به ساعت 21 باز می‌گردد.

وی از ورود واگن‌های جدید به مشهد خبر داد و خاطر نشان کرد: محموله جدید واگن‌های قطار شهری مشهد هفته گذشته به مشهد وارد شده و پس از گذراندن مراحل مونتاژ تا پایان هفته ‌روی ریل قرار گرفته و به همشهریان سرویس‌دهی می‌کند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد با بیان اینکه سرفاصله زمانی رسیدن قطار به ایستگاه در حال حاضر 8 دقیقه است، اظهار داشت: از 25 اسفند ماه و با ورود قطارهای جدید بر روی خط سرویس‌دهی این زمان به 6 دقیقه کاهش می‌یابد.

بیژنی با تاکید بر اینکه اکنون 11 رام قطار بر روی ریل وظیفه جابجایی مسافران را انجام می‌دهند، تصریح کرد: با افزوده شدن قطارهای جدید تعداد قطارهای موجود بر رویل خط سرویس‌دهی به 13 قطار افزایش یابد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با افزوده‌شدن قطارهای جدید و کاهش سرفاصله زمانی رسیدن قطار به ایستگاه به صورت چشمگیری شاهد افزایش مسافر باشیم.

بیژنی با اشاره به ایستگاه‌هایی که ترافیک بالایی از تبادل مسافر دارند، تاکید کرد: ایستگاه‌های بسیج، شریعتی، فلسطین، پارک ملت، غدیر، وکیل آباد و هفت تیر از ایستگاه‌های شلوغ و پرترافیک از لحاظ جابجایی مسافر هستند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد افزود: ایستگاه بسیج به لحاظ موقعیت نزدیکی به حرم مطهر، ایستگاه شریعتی به لحاظ قرار گرفتن در فضای آموزشی، ایستگاه پارک به دلیل همجواری با پارک ملت و دانشگاه فردوسی و ایستگاه‌های غدیر و وکیل آباد به لحاظ قرار گرفتن در ابتدا و انتهای خطوط با ترافیک سنگین تبادل مسافر روبه‌رو هستند.

بیژنی یادآور شد: در نظر داریم در روزهای ابتدای سال جدید که عدد استفاده کنندگان از قطار شهری به 10میلیون نفر می‌رسد به پنج نفری که بلیت 10میلیون و بعدی را دریافت می‌کنند جوایزی اهدا کنیم.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول