اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شهروند شیعه اماراتی به دلیل فعالیت سیاسی فرزندش در بحرین از کار خود برکنار شد

خبرگزاری فارس: یک شهروند شیعه اماراتی به دلیل حضور شرکت فرزندش به دلیل فعالیت سیاسی صلح‌آمیز فرزندش در بحرین از کار برکنار و از کشورش اخراج شد.

شهروند شیعه اماراتی به دلیل فعالیت سیاسی فرزندش در بحرین از کار خود برکنار شد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری ابا، در حالی که جهان همسو با پیشرفت‌ها در همه سطوح به دنبال آزادی بیشتر است و از سوی دیگر توطئه‌گری لابی صهیونیستی علیه مسلمانان ادامه دارد دولت امارات با گرایش سلفی و وهابی خود علیه شیعیان به طائفه‌گری و کینه‌توزی علیه شیعه اهل بیت سلام الله پرداخته است.

(ع۰ی) شهروند اماراتی است که پس از پنج ماه ارائه درخواست برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه به اداره کل تحقیفات جنایی و ثبت شواهد مراجعه کرده است تا علت صادر نشدن این گواهی را جویا شود

موضوع تاخیر در صدور گواهی عدم سوء پیشینه به آوریل ۲۰۱۱ بازمی‌گردد زمانی که این شهروند اماراتی به مرکز پلیس شهر حمد بحرین احضار شد تا تعهد کتبی دخترش مبنی بر عدم مشارکت در حوادث سیاسی بحرین را به امضا رساند.

این شهروند اماراتی مدیر یک بخش کارخانه‌ای در امارات بوده است اما پس از امضای این تعهد به طور غیرمنتظره از ورود وی به امارات جلوگیری به عمل آمده است.

وی در گفت‌وگو با روزنامه الوسط بحرین گفت که دستگاه امنیت ملی امارات وی را از بحرین به امارات احضار و دستگیر کردند و از وی خواسته‌اند که هر چه سریع‌تر خاک این کشور را ترک کند و دیگر نباید در امارات باشد و دلیلی هم برای آن ذکر نکردند.

این شهروند اماراتی حتی از حق گرفتن وکیل نیز محروم شده است و به وی تاکید کردند که ظرف سه روز باید امارات را ترک کند یا به زندان رود.

مشکل گواهی عدم سوء پیشینه زمانی شروع شد که وی برای اخذ آن مجبور به استعفا از کارخانه در امارات و بازگشت به بحرین شد.

این شهروند اماراتی تاخیر دولت امارات در صدور گواهی بدون داشتن سابقه سیاسی را مغایر با همه منشورهای حقوق بشر و قانون‌های اساسی دنیا خواند چون وی تنها تعهد داده بود که دخترش در حوادث سیاسی اعم از تظاهرات یا فعالیت از طریق شبکه‌های اجتماعی شرکت نداشته باشد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول