اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس و هنرمند عکاسی:

هنر عکس در اصفهان تنها به تدریس خلاصه شده است

خبرگزاری فارس: مدرس و هنرمند عکاسی گفت: هنر عکس در اصفهان تنها به تدریس خلاصه شده است، اما باز هم در این ورطه بسیار ضعیف و در سطح پایین است.

هنر عکس در اصفهان تنها به تدریس خلاصه شده است

جلال حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: کلیشه‎ها در درازمدت به ساختار عکس و عکاسان اصفهان ضربه می‎زند، البته هنر عکاسی ایران پیشرفت زیادی داشته است.

وی افزود: زمانی که هنر عکاسی به ایران وارد شد، ادبیات و جنبه نظری آن رشد نکرد و در اینجا لازم است که هنر نقد عکس نیز به وجود آید تا هنرمندان ما به ساختار فکری مناسبی از این هنر دست یابند.

مدرس و هنرمند عکاسی در ادامه بیان داشت: هر مخاطب برداشت متفاوتی از عکس و نمایشگاه‎های عکس دارد که همه آنها در واقع حس‎ها و درونیات خود را نسبت به سوژه بیان می‎کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‎ها در زمینه تدریس هنر عکاسی ضعیف هستند، گفت: بخشی از مشکلات تدریس عکاسی مربوط به خود دانشجویان است، به عنوان مثال برخی از این دانشجویان بر حسب اتفاق وارد این رشته می‎شوند و گزینش دانشجویان براساس تفکر عکاسانه و هنری نیست.

حسینی ادامه داد: سرفصل‎های رشته عکاسی قدیمی است و به 30 تا 40 سال قبل مربوط می‎شود به گونه‎ای که هنر عکس در اصفهان تنها به تدریس خلاصه شده است که باز هم در این ورطه بسیار ضعیف و در سطح پایین است.

وی با بیان اینکه در عکاسی مدرن، باید تحقیق و پژوهش شود، تصریح کرد: عکاس فاقد علم و آگاهی از سوژه، توانایی ثبت عکس تأثیرگذار را ندارد، به نوعی که عمر مقالات و مطالب نظری عکاسی بسیار پایین است و هنوز بسیاری از عکاسان ما حتی توانایی توضیح در مورد عکس خود را ندارند، زیرا هنر عکاسی ما نسبت به موضوعات نظری آن فقیر است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول