جلال حسینی در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: کلیشهها در درازمدت به ساختار عکس و عکاسان اصفهان ضربه میزند، البته هنر عکاسی ایران پیشرفت زیادی داشته است.
وی افزود: زمانی که هنر عکاسی به ایران وارد شد، ادبیات و جنبه نظری آن رشد نکرد و در اینجا لازم است که هنر نقد عکس نیز به وجود آید تا هنرمندان ما به ساختار فکری مناسبی از این هنر دست یابند.
مدرس و هنرمند عکاسی در ادامه بیان داشت: هر مخاطب برداشت متفاوتی از عکس و نمایشگاههای عکس دارد که همه آنها در واقع حسها و درونیات خود را نسبت به سوژه بیان میکنند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاهها در زمینه تدریس هنر عکاسی ضعیف هستند، گفت: بخشی از مشکلات تدریس عکاسی مربوط به خود دانشجویان است، به عنوان مثال برخی از این دانشجویان بر حسب اتفاق وارد این رشته میشوند و گزینش دانشجویان براساس تفکر عکاسانه و هنری نیست.
حسینی ادامه داد: سرفصلهای رشته عکاسی قدیمی است و به 30 تا 40 سال قبل مربوط میشود به گونهای که هنر عکس در اصفهان تنها به تدریس خلاصه شده است که باز هم در این ورطه بسیار ضعیف و در سطح پایین است.
وی با بیان اینکه در عکاسی مدرن، باید تحقیق و پژوهش شود، تصریح کرد: عکاس فاقد علم و آگاهی از سوژه، توانایی ثبت عکس تأثیرگذار را ندارد، به نوعی که عمر مقالات و مطالب نظری عکاسی بسیار پایین است و هنوز بسیاری از عکاسان ما حتی توانایی توضیح در مورد عکس خود را ندارند، زیرا هنر عکاسی ما نسبت به موضوعات نظری آن فقیر است.
انتهای پیام/خ20/ط4000