اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا صبح

زنگ درختکاری در کاشان به صدا در می‌آید

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان گفت: برنامه‌های گرامیداشت هفته منابع طبیعی و جشن درختکاری فردا صبح با به صدا درآمدن نمادین زنگ درختکاری در دبیرستان نرجس کاشان آغاز می‌شود.

زنگ درختکاری در کاشان به صدا در می‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رحمت‌الله رحمانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی اظهار داشت: برنامه‌های هفته منابع طبیعی در شهرستان کاشان با به صدا درآمدن نمادین زنگ و جشن درختکاری از صبح فردا در این شهرستان آغاز می‌شود.

وی با اعلام روزشمار هفته منابع طبیعی در اسفند سال جاری گفت: منابع طبیعی، پشتوانه جهاد اقتصادی عنوان شعار امسال در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری است.

رحمانی عناوین روزهای هفته منابع طبیعی امسال را تشریح کرد و گفت: بر این اساس روز دوشنبه فردا 15 اسفند روز جشن درختکاری، سه شنبه 16 اسفند روز منابع طبیعی و آبخیزداری و احیاء  پوششی گیاهی، چهارشنبه 17 اسفند روز منابع طبیعی و حفاظت و قانون و پنجشنبه 18 اسفند روز منابع طبیعی مدیریت پایدار سرزمین و کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری شده است.

به گفته وی جمعه 19 اسفند روز منابع طبیعی، آموزه‌های دینی و سازمان‌های مردم نهاد نامگذاری شده و شنبه 20 اسفند روز منابع طبیعی، همیاران طبیعت و رسانه‌ها بوده و یکشنبه 21 اسفند روز منابع طبیعی، پژوهش و مدیریت پایدار کشاورزی نام گرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان در ادامه از توزیع یک‌صد هزار نهال رایگان در سطح شهرستان کاشان خبر داد و افزود: از ابتدای اسفندماه تاکنون طرح ارائه درخت رایگان در شهرستان کاشان در حال اجرا است و تا پایان هفته منابع طبیعی ادامه دارد.

وی افزود: این درخت‌ها شامل کاج، سرو، زیتون تلخ، اقاقی‌ها، ارغوان و سایر انواع دیگر است که علاوه بر شهروندان به شرکت‌ها، ادارات و ارگان‌های شهرستان کاشان که دارای آب و فضای لازم برای ایجاد فضای سبز هستند تحویل می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: این میزان نهال در نهالستان‌های اداره منابع طبیعی تولید و بین شهروندان کاشانی توزیع می‌شود.

رحمانی فضای سبز عرصه های طبیعی شهرستان کاشان را 15 هزار هکتار اعلام کرد و و گفت: طی سه سال اخیر نیز 2 هزار و 500 هکتار نیز بادام‌کاری و فضای سبز ایجاد شده است.

به گفته وی حدود 400 تا500 هکتار فضای سبز نیز توسط شهرداری‌ها در سطح پارک‌ها و خیابان‌های شهرستان ایجاد شده است.

هفته منابع طبیعی از روز دوشنبه پانزدهم اسفندماه هر سال در آستانه بهار طبیعت آغاز شده و با برپایی مراسم روز درختکاری در سراسر میهن اسلامی، جلوه و فروغ ماندگاری می‌یابد.

برنامه‌های گرامیداشت هفته منابع طبیعی و جشن درختکاری از فردا صبح با به صدا درآمدن نمادین زنگ سبز درختکاری در دبیرستان نرجس کاشان با حضور علی‌رضا جوادی معاون استاندار اصفهان و فرماندار کاشان و مسئولان این شهرستان آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول