اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مرکز باروری و ناباروری استان اصفهان:

فقط انتقال یک جنین در لقاح‌های مصنوعی ایران لحاظ شود

خبرگزاری فارس: عضو مرکز باروری و ناباروری استان اصفهان گفت: مراکز علمی دنیا امروزه به این امر رسیدند که لازم است در لقاح‌های مصنوعی فقط انتقال یک جنین صورت بگیرد که باید در ایران این مسئله لحاظ شود.

فقط انتقال یک جنین در لقاح‌های مصنوعی ایران لحاظ شود

سیداسدالله کلانتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: به عنوان مثال اگر قرار است که در هر بار انتقال دو یا چند جنین با هم منتقل شود تا شانس باروری افزایش یابد این جنین‌ها فریز شده و در سیکل‌های جداگانه، به رحم مادر منتقل شود تا ضمن افزایش شانس باروری، بتوان چندقلوزایی را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده‌ها خواهان انتقال چند جنین هستند تا شانس باروری آنها افزایش یابد، بیان داشت: مردم ایران برخلاف اروپائیان که در صورت چندقلوزایی به پزشک معالج خود معترض می‌شوند و پزشک را مسبب آن می‌دانند، برای چندقلوزایی اصرار می‌کنند.

عضو مرکز باروری و ناباروری استان اصفهان که خواسته مکرر والدین برای چندقلوزایی را یک فرهنگ غلط خواند، تصریح کرد: اگر در چند سال اخیر شاهد چندقلوزایی‌های متعدد در خانواده‌های ایرانی هستیم و شش قلو یا هشت قلویی را مشاهده می‌کنیم به دلیل مصرف داروهایی تحریک تخمک‌گذاری است.

وی به عوارض بالای چندقلوزایی برای مادر و جنین‌ها اشاره کرد و گفت: احتمال فشار خون بالا، دیابت حاملگی، زایمان زودرس برای مادران و تولد نوزاد نارس و تحمیل هزینه‌های هنگفت برای دولت دارد.

کلانتری با بیان اینکه هیچ‌ گاه یک پزشک حق ندارد به خاطر وضعیت اقتصادی ضعیف والدین، از تعداد جنین‌ها کم کند، گفت: در صورتی که پزشک تشخیص دهد که حفظ جنین‌ها برای سلامتی جنین‌ها و مادر خطرناک است، می‌تواند به حذف چند جنین اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه پزشکی موفق است که حاملگی را به سمتی پیش ببرد که فرزندی سالم از مادری سالم متولد شود، اظهار داشت: در بسیاری از حاملگی‌های که با بیش از چهارقلو همراه است، 50 تا 60 درصد جنین‌ها قبل از رسیدن به حیات مؤثر از بین می‌روند.

عضو انجمن باروری و ناباروری استان اصفهان اضافه کرد: در یک بارداری که شاهد رشد سه جنین باشیم این بارداری به 38 هفته نمی‌رسد و در صورتی که شاهد پنج جنین باشیم به بیش از 36 هفته نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه بیمارانی که برای بارداری دارو مصرف می‌کنند لازم است که از طریق سونوگرافی پیگیر شوند، گفت: بسیاری متخصصان زنان و زایمان تجربه، تخصص کافی برای انجام سونوگرافی ندارند و همین امر سبب شده که سونوگرافی را برای بیماران دیر از موعد مقرر تجویز کنند.

عضو مرکز باروری و ناباروری استان اصفهان اظهار داشت: پنج تا 10 درصد از بارداری‌های تمام افراد به دوقلوزایی منجر می‌شود که این امر در هفته سوم تا چهارم بارداری شکل می‌گیرد که یکی از این قل‌ها در ماه‌های اول و دوم از بین می‌روند.

وی با اشاره به اینکه مسئله چندقلوزایی، موضوع امروز یا پارسال نیست بلکه عمر آن به قدمت بشر برمی‌گردد البته بین تمام افراد رایج نیست، بیان داشت: از بین پنج تا 10 درصد بارداری‌ها که منجر به دوقلوزایی می‌شود تنها در دو تا سه درصد از بارداری‌ها، شاهد ماندگاری دوقلوها تا پایان ماه بارداری آنها هستیم. 

کلانتری با بیان اینکه در ماه‌های اول و دوم بارداری ، جنین ناهنجار است که به طور معمول حدود یک و نیم درصد با سقط جنین قبل از هفته هشتم رو به رو هستیم.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول