اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

امتناع داود اوغلو از بیان جزئیات موافقت نامه سپرموشکی ناتو

خبرگزاری فارس: علیرغم تشدید واکنش محافل سیاسی ترکیه به استقرار و آغاز فعالیت سیستم راداری سپر موشکی ناتو در خاک این کشور، وزیر امور خارجه ترکیه کماکان از اعلام جزئیات موافقت نامه امضا شده در این زمینه خودداری می‌کند.

امتناع داود اوغلو از بیان جزئیات موافقت نامه سپرموشکی ناتو

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، در حالی که در روزهای اخیر با اعلام خبر آغاز به کار سیستم راداری سپر موشکی ناتو در خاک ترکیه از سوی فرمانده نیروهای آمریکایی در اروپا، واکنش محافل سیاسی و احزاب مخالف در ترکیه علیه دولت حزب حاکم عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان شدت یافته، آقای احمد داوداوغلو وزیر امور خارجه به سکوت خود در این زمینه ادامه داده و از اعلام جزئیات مواففت نامه ای که با غرب امضا شده، خودداری می کند.

از سوی دیگر در حالی که احزاب سیاسی مخالف دولت ترکیه ورود نظامیان آمریکایی به خاک ترکیه و استقرار آنان در پایگاه سیستم راداری سپر موشکی ناتو در نزدیکی روستای کوره جیک استان مالاتیا را غیرقانونی و مستلزم اخذ مجوز از مجلس عنوان می کنند، داوداوغلو وزیر امور خارجه ترکیه هیچ واکنشی به این اعتراض ها نشان نداده و از اعلام جزئیات موافقت نامه خودداری کرده و صرفا به اعلام این مطلب که موافقت نامه محرمانه است و به دلیل امنیت ترکیه و ناتو نمی توان جزئیات آن را اعلام کرد، بسنده می کند.

در همین راستا وزارت امور خارجه ترکیه در پاسخ به اینکه این سیستم متعلق به ناتو نبوده، بلکه آمریکایی است و موافقت نامه هم با آمریکا امضا شده نه با ناتو نیز مدعی است که پایگاه استقرار این سیستم متعلق به ناتوست و آمریکا تنها صاحب تکنولوژی این سیستم است و به همین دلیل در این پایگاه حضور دارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول