اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در پی محدودیت‌های اعمال شده توسط آل‌خلیفه

سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر سفر خود به بحرین را لغو کردند

خبرگزاری فارس: سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر اعلام کردند، در پی محدودیت‌های اعمال شده توسط آل‌خلیفه علیه جمعیت‌های ناظر در این کشور، این سازمان سفر خود به بحرین لغو می‌کنند.

سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر سفر خود به بحرین را لغو کردند

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شیعه، چندین سازمان بین المللی حقوق بشر از جمله سازمان عفو بین الملل، سازمان دیده‌بان حقوق بشر و چند جمعیت دیگر اعلام کردند که سفر خود به بحرین را لغو می‌کنند.

این سازمان‌ها دلیل لغو سفر خود به بحرین را اعمال و اجرای محدودیت‌های جدید توسط آل‌خلیفه علیه جمعیت‌های ناظر در این کشور اعلام کردند.

وزارت حقوق بشر و توسعه اجتماعی رژیم آل‌خلیفه پیشتر اعلام کرده بود که از این هفته قوانین جدیدی در ارتباط با فعالیت‌های سازمان‌های حقوقی در بحرین به اجرا می‌گذارد.

بر اساس این قوانین جدید فعالیت این سازمان باید پیشاپیش با طرف‌های ذیربط هماهنگ شود و ملاقات و دیدار با شخصیت‌ها فقط طی 5 روز هفته و آن همپس از هماهنگی با طرف‌های ذیربط انجام خواهد شد.

از سوی دیگر، کمیسر تحقیق در امور شکنجه سازمان ملل نیز بنا به درخواست نماینده دایم رژیم آل‌خلیفه در ژنو سفر خود به بحرین را به تعویق انداخت.

"حسیبه حاج صحراوی" معاون مدیر منطقه‌ای بخش خاورمیانه سازمان عفو بین الملل با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که سفر کمیته حقیقت‌یاب به بحرین لغو شده است.

حاج صحراوی در بیانیه خود اعلام کرده بود که لغو سفر کمیته حقیقت‌یاب به دلیل اعمال محدودیت‌های جدید جهت فعالیت این سازمان‌ها در بحرین صورت می‌گیرد که آنها آن را مانعی خطرناک در مسیر فعالیت‌های آنها به شمار می‌آورند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول