اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای مدت چهار سال آینده

عبدالله‌زاده نماینده طبس و فردوس شد/ مشارکت 95 درصدی مردم

خبرگزاری فارس: فرماندار فردوس گفت: محمدعلی عبدالله‌زاده براساس رأی مردم، برای مدت چهار سال آینده به عنوان نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس انتخاب شد.

عبدالله‌زاده نماینده طبس و فردوس شد/ مشارکت 95 درصدی مردم

عباس اقبال دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس اظهار داشت: براساس آرای مردم، از مجموع 90 هزار و 808 رأی اخذ شده در حوزه انتخابیه طبس، فردوس، بشرویه و سرایان، محمدعلی عبدالله‌زاده 43 هزار و 198، محمد فردوسی‌پور 20 هزار و 675، محمدکریم عابدی 12 هزار و 128، حسین آهنین‌جگر 9 هزار و 58، داود تقاضایی اول 3 هزار و 387، و عباسعلی لطفی 2 هزار و 362 رأی را از آن خود کردند که علاوه بر این 4 هزار و 14 رأی هم باطله است.

به گزارش خبرگزاری فارس، حوزه انتخابیه شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که براساس آرای مردم، محمدعلی عبدالله‌زاده برای مدت چهار سال آینده به جای محمدکریم عابدی (نماینده فعلی) بر آن تکیه می‌زند.

با اعلام انصراف رسمی پنج نفر از کاندیداهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه طبس، فردوس، بشرویه و سرایان، تعداد نامزدهای انتخابات در این حوزه انتخابیه به شش نفر رسید که به این ترتیب محمدحسین حاجتی، حسنعلی رضایی، محمدجواد زنجانی‌طبسی، مسعود سعادت امینی، و احمد قادری از گردونه این رقابت خارج شدند.

شش نفر رقبای نهایی شامل حسین آهنین‌جگر، داود تقاضایی اول، محمدکریم عابدی، محمدعلی عبدالله‌زاده، محمد فردوسی‌پور، و عباسعلی لطفی بودند.

در حوزه انتخابیه شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجموع حدود 95 هزار نفر می‌توانستند در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کنند، که از این میزان حدود 32 هزار نفر در شهرستان طبس هستند.

هم‌چنین از مجموع 32 هزار نفر واجد صلاحیت رأی دادن در شهرستان طبس، حدود 6 هزار نفر که متولد سال‌های 1368 تا 1372 هستند به عنوان رأی اولی محسوب می‌شدند.

در مجموع حوزه انتخابیه طبس، فردوس، بشرویه و سرایان با شرکت بالغ بر 80 هزار نفر در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مشارکتی حداقل 95 درصدی ثبت شد.

53 شعبه اخذ رأی، آرای مردم شهرستان طبس را در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمع‌آوری کرد که این تعداد شامل 29 شعبه در شهر طبس و بخش مرکزی، 13 شعبه در بخش دستگردان و 11 شعبه در بخش دیهوک بود.

همچنین از این تعداد، 31 شعبه سیار و برای روستاهای شهرستان طبس و 22 شعبه ثابت و برای مراکز شهرهای طبس، دیهوک و عشق‌آباد در نظر گرفته شده بود.

با توجه به اینکه طبس حوزه فرعی انتخابات محسوب شده و حوزه انتخابیه آن با شهرستان‌های فردوس، بشرویه و سرایان مشترک بوده و شهرستان فردوس واقع در استان خراسان‌جنوبی مرکز این حوزه انتخابیه است، شهرستان طبس در جریان انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با استان خراسان‌جنوبی همکاری می‌کرد.

انتهای پیام/ن10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول