اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهریز:

با یاری خدا مشت محکمی بر دهان دشمنان خورد

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهریز گفت: با یاری خدا مشت محکمی بر دهان دشمنان خورد.

با یاری خدا مشت محکمی بر دهان دشمنان خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، حجت الاسلام علی برهان در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه در این شهرستان اظهار داشت: چشمان دشمنان اسلام قبل از انتخابات روی راهپیمایی 22 بهمن بود تا شاید حضور مردم کمرنگ و بی‌رونق شود اما ملت ایران بار دیگر با حضور حماسی و پرشور خود در راهپیمایی 22 بهمن، مشتی محکم به دهان دشمن کوبید.

وی افزود: در بازدیدی که از شعبه های اخذ رای در ساعات اولیه صبح داشتیم به لطف و عنایت پروردگار مردم ذره ای از دفاع ارزش های این انقلاب دست بر نداشته و نخواهند داشت و شاهد استقبال پرشور و باشکوه مردم از انتخابات مجلس بودیم و با یاری خدا مشت محکمی بر دهان دشمنان خواهیم زد و به سخنان رهبر معظم انقلاب لبیک خواهیم گفت.

برهان بیان کرد: در این حال، عمل به منویات مقام معظم رهبری تنها راه مقابله با فتنه دشمنان است و مردم باید امروز پیش از هر زمان دیگر به سخنان مقام معظم رهبری توجه کنند و با حضور آگاهانه و حداکثری خود مشت محکمی دیگر بر دهان کفر و استکبار جهانی بزنند.

برهان تصریح کرد: اگر مردم از دید حضرت امام (ره) زمانی که این نظام پایه گذاری شد به نظام و انقلاب نگاه کنند بر خود واجب می بینند که در انتخابات شرکت کنند همانگونه که تکلیف دینی و الهی ما نیز هست.

وی با بیان اینکه آنهایی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند فتنه گرانند، افزود: در عصر کنونی با توجه به حساسیت های موجود کسانی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند از فتنه گرانند و می‌خواهند یکی از ارکان نظام را سست کنند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات واجب اجتماعی سیاسی است گفت: واجب اجتماعی سیاسی ارزشش هزاران برابر بیشتر از واجب فردی است و اگر کسی واجب اجتماعی سیاسی را ترک کند به اجتماع و نظام ضرر وارد کرده است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان مهریز اظهار داشت: حضور در انتخابات به معنای استفاده از حق قانونی و دینی و ملی است و مردم باید با رای دادن یار و یاور ولی امر مسلمین باشند.

وی در دیگر محورهای سخنان خود با گرامیداشت هفته احسان و نیکوکاری گفت: باید در راه کمک به محرومان رعایت آبروی آنان بشود که خدای نکرده عزت نفس محرومان خدشه‌‌دار نشود.

وی بیان داشت: تشکیل کمیته امداد به دستور امام راحل ناشی از بینش عمیق سیاسی ایشان بود که ثابت کرد ایشان لحظه‌ای از فکر محرومان جامعه غافل نبوده و با تشکیل نهادهای خاص به دنبال خدمت به آنان هستند.

وی ربا را یکی از ویژگی های اقتصاد غربی دانست و با اشاره به آثار ویرانگر آن اظهار کرد: با توجه به روایات واصله از ائمه معصومین، رواج ربا ساختارهای جامعه را ویران و موجب گسترش سایر گناهان می‌شود و از طرفی با جایگزین شدن ربا به جای اشتغال سالم، زمینه برای رواج بیکاری فراهم و فساد اخلاقی گسترش می‌یابد.مسئولین دولتی خدای نکرده اگر بخواهند مملکت را با اقتصادی غربی اداره کنند نخواهند توانست.

وی با تاکید بر اینکه تعقیبات نماز مکمل عبادات ماست افزود: مردم باید توجه بیشتری به تعقیبات نماز داشته باشند.

برهان با بیان اینکه فتاح یکی از صفات خداوند است افزود: آنهایی که به خداوند توسل کنند خدا کارساز خواهد بود و اگر توحید کسی کامل باشد خداوند را گره‌گشا می‌داند.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول