اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در دیدار با سردبیران روزنامه‌های غربی

پوتین: سیاست «ازسرگیری روابط» آمریکا-روسیه درباره سپر موشکی نتیجه نداشته است

خبرگزاری فارس: نخست وزیر روسیه معتقد است سیاست «ازسرگیری روابط» بین روسیه و آمریکا در مورد مسائل مورد اختلافی مانند سپر موشکی نتیجه‌بخش نبوده، ولی باعث امضای پیمان جدید کاهش تسلیحاتی و پیوستن روسیه به سازمان تجارت جهانی شده است.

پوتین: سیاست «ازسرگیری روابط» آمریکا-روسیه درباره سپر موشکی نتیجه نداشته است

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «ایزوستیا»، "ولادیمیر پوتین" نخست وزیر روسیه و نامزد پست ریاست‌جمهوری روسیه معتقد است که سیاست «ازسرگیری روابط» بین روسیه و آمریکا صرفا یک شعار نبوده و نتایج مشخصی، از جمله امضای توافقنامه مربوط به کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی و همچنین پیوستن روسیه به سازمان تجارت جهانی را در پی داشته است. 

پوتین روز پنج شنبه در دیدار با سردبیران روزنامه‌های مطرح غربی گفت: این سئوال خیلی مطرح است که آیا سیاست «از سرگیری روابط» نتیجه ای هم داشته یا خیر؟ باید بگویم که این سیاست در خصوص مسائل مورد اختلافی همچون سپر موشکی اروپایی، عملا تاثیری نداشته است، ولی در عین حال کاملا بی‌نتیجه هم نبوده، برای اینکه ما در هر صورت توانستیم بر اساس اراده مضاعف با یکدیگر به توافق رسیده و با اجاد اعتماد متقابل در مورد توافقنامه جدید مربوط به کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی زبان مشترک بیابیم. علاوه بر این ما توانستیم قرارداد همکاری در زمینه انرژی اتمی را امضاء کنیم  وهمچنین در رابطه با عضویت روسیه در سازمان تجارت جهانی با حمایت مستقیم آمریکا به توافق دست یابیم.

نخست وزیر روسیه همچنین به روزنامه نگاران خارجی توضیح داد که وی با "دمیتری میدویدیف" رئیس‌جمهوری کنونی روسیه به توافق نرسیده است تا جای خود را عوض کنند، بلکه تصمیم گرفته شد کسی که دارای محبوبیت بیشتری نزد مردم است، در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کند.

وی گفت: ما زمانی که لازم بود با دمیتری میدویدیف به توافق رسیدیم که یکی از ما برای سمت ریاست‌جمهوری نامزد شود، ولی ما به این نتیجه رسیدیم که اگر کار ما با یکدیگر نتیجه داشته باشد و اگر دیدیم نتیجه این همکاری اجازه شرکت در انتخابات را بدهد، هر یک از ما که محبوبیت بیشتری نزد مردم روسیه داشته باشد، نامزد این سمت شود.

پوتین در عین حال تایید کرد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری، سمت نخست وزیری را به دمیتری میدویدیف پیشنهاد خواهد کرد تا وی بتواند برنامه هایی را که برای مدرنیزه سازی روسیه آغاز کرده، به نتیجه برساند.

نخست وزیر روسیه افزود: این پیشنهاد تنها به تمایل من برای استفاده از مهارت‌های او در راس کابینه وزراء دولت مربوط نمی‌شود، بلکه او در سمت نخست وزیری می تواند طرح‌های مدرنیزه سازی که آغاز کرده را به سرانجام برساند.

پوتین همچنین یادآور شد که در صورت پیروزی در انتخابات عجله‌ای برای رفتن به کاخ کرملین نخواهد داشت و به وظایف خویش در سمت نخست وزیری تا ماه مه و زمان اجرای مراسم سوگند ریاست‌جمهوری ادامه خواهد داد.

لازم به ذکر است که در سال 2008 میدویدیف بعد از انتخاب شدن به سمت ریاست‌جمهوری، دو هفته بعد از انتخابات به کاخ کرملین عزیمت کرد. در آن زمان برای چنین اقدامی حکم ویژه ای لازم بود و پوتین که در آن زمان مقام ریاست‌جمهوری کشور را برعهده داشت، حکم مربوط به «رئیس‌جمهور منتخب و نه رئیس‌جمهور رسمی فدراسیون روسیه» را امضاء کرده بود. 

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول