اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته حمل و نقل دریایی غرب هرمزگان:

آمادگی ناوگان مسافری غرب هرمزگان در ایام نوروز

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته حمل و نقل دریایی غرب هرمزگان گفت: ناوگان مسافری غرب استان با هشت فروند شناور مسافری و 23 فروند شناور لندینگ کرافت آماده جابه‌جایی مسافران در مسیر بندرلنگه، بندرچارک و بندرآفتاب به جزیره کیش هستند.

آمادگی ناوگان مسافری غرب هرمزگان در ایام نوروز

اسماعیل مکی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرلنگه با اعلام آمادگی ناوگان مسافری، اظهار داشت:‌ ناوگان مسافری غرب استان هرمزگان با هشت فروند شناور مسافری و 23 فروند شناور لندینگ کرافت آماده جابجایی مسافر در مسیر بندرلنگه، بندر چارک و بندر آفتاب به جزیره کیش و بلعکس هستند.

وی با اشاره به استقبال مسافران نوروزی از تردد در غرب استان هرمزگان و انتخاب مسیر دریایی این منطقه برای عزیمت به جزیره کیش افزود: در نوروز 1390 بنادر غرب استان هرمزگان با جابه‌جایی 142 هزار و 451 نفر مسافر و 21 هزار دستگاه خودرو نسبت به نوروز سال 1389 به ترتیب 15 درصد و 67 درصد پیشرفت داشت و این امر کمیته حمل و نقل دریایی بندر لنگه را بر آن داشت تا در طرح نوروزی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی سال 1391 غرب استان هرمزگان، با ظرفیت جابه‌جایی روزانه هفت هزار و 70 نفر مسافر و یک هزار و 520 دستگاه خودرو، آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی باشند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه با اشاره به اتخاذ تدابیر ویژه برای افزایش ایمنی سفرهای دریایی افزود: اگر چه وقوع سوانح دریایی امری اجتناب‌ناپذیر است اما تلاش کرده‌ایم تا با اتخاذ تدابیر صحیح، ایمنی سفرهای نوروزی سال 1391 را بیش از هر زمان دیگری بهبود بخشیم تا به هدف اصلی که رضایت حال مسافران و تکریم میهمانان نوروزی است دست یابیم.

مکی‌زاده اضافه کرد:‌ این مهم با تشکیل مرکز هماهنگی و جستجو و نجات دریایی (MRCC) و بکارگیری دو فروند شناور امداد و نجات پیشرفته با قدرت مانور سریع به نام‌های ناجی 11 و 16 و همراهی و همکاری سایر ارگان‌ها محقق شده تا در صورت بروز حوادث غیر مترقبه حافظ جان و مال هموطنان عزیزمان باشیم.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول