اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‎الاسلام و‌المسلمین راشد‌یزدی:

محبت کردن به خانواده آبیاری کردن درخت زندگی است

خبرگزاری فارس: یک استاد حوزه و دانشگاه در گرگان گفت: عشق و محبت کردن خانواده به یکدیگر آبیاری درخت زندگی است و نباید گذاشت این کانون الهی، الگوی ننگ غربی را به خود بگیرد.

محبت کردن به خانواده آبیاری کردن درخت زندگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام و‌المسلمین راشد‌یزدی در همایش آرامش خانواده در سایه‎سار قرآن که ظهر امروز در سالن تبلیغات اسلامی گرگان برگزار شد، اظهار داشت: آرامش در زندگی به وسیله زن و مرد حاصل می‎شود که آنها باید با مدال اخلاق یکدیگر را دعوت به آرامش کنند.

وی به عوامل آرامش‎بخش در زندگی اشاره کرد و اذعان داشت: عشق به خانواده، حفظ مهر، عطوفت و مودت، اعتماد متقابل، اطمینان، وفاداری نسبت به یکدیگر، احترام، گذشت و انصاف از عواملی است که می‎تواند تضمین‎کننده یک زندگی سالم مشترک باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: حساس‎ترین و مطلوب‎ترین اصل در زندگی همان اصل خانواده است و اگر زندگی را منهای آرامش کنیم آن وقت مرگ تدریجی حاصل خواهد شد بنابراین اگر زندگی تامین آرامش کند آن وقت عمر نوح داشتن نیز کم است.

راشد یزدی متذکر شد: زن و مرد با ازدواج به تعادل می‎رسند و آرامش در زندگی حاصل می‎شود و ازدواج هدیه‎ای است که خداوند به انسان‎ها می‎دهد لذا ازدواجی که بر مبنای صحیح، استوار باشد آرامش به همراه دارد.

وی یادآور شد: دغدغه، درگیری و گله‎مندی در زندگی آرامش را از بین می‎برد و این مسائل به خاطر عدم درک متقابل خواهد بود بنابراین هر زمان درک در زندگی به وجود بیاید آرامش را نیز با خود به ارمغان می‎آورد.

این استاد حوزه به خانواده‎ها تاکید کرد: دنیای خود را درست کنند و اگر دنیای انسان‎ها اسلامی و انسانی باشد آخرت هم درست می‎شود ولی اگر کسی پشت به خدا حرکت کند زندگی‎اش به هم می‎ریزد و دچار پیچیدگی خواهد شد.

راشد یزدی افزود: اگر زندگی دنیایی به هم بریزد آخرت انسان‎ها نیز خراب می‎شود و در همین راستا نیز پیامبر اکرم (ص) فرمودند به همان رنگی که زندگی می‎کنید به همان رنگ نیز می‎میرید و به هر رنگی که جان باختید به همان رنگ نیز محشور می‎شوید.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول