اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان تأکید کرد

فضای مناسب برای اجرای نظام جدید آموزشی در مدارس ایجاد شود

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان گفت: همه ظرفیت‌ها باید در مسیر اجرای شایسته نظام جدید آموزشی به کار گرفته و دقت شود تا فضای مناسب از همه لحاظ برای اجرای سیستم 3-3-6 در مدارس ایجاد شود.

فضای مناسب برای اجرای نظام جدید آموزشی در مدارس ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی ظهر امروز در جمع مدیران و معاونین آموزش و پرورش استان بر ایجاد فضای مناسب فیزیکی و روحی برای اجرای سیستم 3-3-6 در مدارس تأکید کرد و اظهار داشت: اگر جامعه معلمان و دانش‌آموزان استان در خصوص فواید و مزایای اجرای این سیستم جدید آموزشی به خوبی توجیه و قانع نشوند ممکن است در اجرا به مشکل برخورده و آموزش خدشه‌دار شود.

وی به ضرب‌المثل معروف «خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می‌رود دیوار کج» اشاره کرد و افزود: ایجاد فضای مناسب هم فیزیکی و هم روانی را به عنوان خشت اول اجرای سیستم 3-3-6 بدانید و دقت کنید تا زمینه پذیرش در جامعه فرهنگی استان فراهم شود.

استاندار هرمزگان ادامه داد: احداث کلاس‌های جدید برای اجرای این سیستم از اهمیت زیادی برخوردار است و این‌طور نباشد که تنها به ظرفیت‌های کنونی مدارس اکتفا کنیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان تأکید کرد: نباید اجازه دهیم مسائلی هم‌چون ساخت و ساز، بودجه و اعتبار به کیفیت آموزش لطمه وارد کند و نقشه علمی ترسیم شده استان را ذره‌ای خدشه‌دار کند.

عزیزی با بیان اینکه افرادی که دارای دیپلم نظام قدیم 3-3-6 هستند از پایه علمی قوی‌تری نسبت به دیپلم نظام آموزشی فعلی برخوردارند، ابراز داشت: قطعاً اضافه شدن کلاس ششم به مقطع دبستان زیربنای دانش مدرسه‌ای را در افراد محکم‌تر می‌کند، اما مراقب باشید که روحیه‌ای سرخورده در دانش‌آموزان ایجاد نگردد و بگویند دوباره باید در دبستان در جا بزنند.

وی خاطرنشان کرد: تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان موجب می‌شود تا افراد در مقاطع بالاتر و دانشگاه با مشکل مواجه نشوند و پایه‌های حل مسائل علمی بهتر در حافظه آنها ماندگار شود.

یادآور می‌شود در این نشست هم‌چنین آخوندی مدیرکل آموزش و پرورش گزارش مبسوطی از دستاوردها و برنامه‌های آموزش و پرورش هرمزگان ارائه کرد.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول