اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور سهولت در امر انتخابات صورت گرفت

اختصاص موقت 550 تاکسی به فرمانداری قزوین

خبرگزاری فارس:مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: به منظور تسهیل در امر انتخابات 550 دستگاه تاکسی در ایام انتخابات در اختیار فرماندار قزوین قرار گرفت.

اختصاص موقت 550 تاکسی به فرمانداری قزوین

محمدجواد صباغان در گفت‌‌وگو  با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: این تعداد تاکسی برای مشارکت این سازمان در انتخابات دوره نهم مجلس در اختیار فرمانداری و حوزه‌های انتخابیه قرار گرفته است تا امر جابجایی‌ها و نظارت‌ها به آسانی صورت گیرد.

صباغان گفت: با وجود ترافیک ایجاد شده در معابر شهر به واسطه انتخابات در این ایام نیز همچون سایر مواقع تاکسی‌ها تا پایان شب در سطح شهر پراکنده بوده و به ارائه خدمات به شهروندان می‌پردازند.

وی از نوسازی 750 دستگاه و افزایش 100 دستگاه تاکسی در سال جاری را راستای ارائه خدمات بهینه به شهروندان خبر داد و افزود: در سال جاری تاکسی‌های مدل قبل از سال 80 نوسازی شدند و روند نوسازی‌ها در سال آتی نیز برای تاکسی‌های مدل قبل از سال 82 ادامه می‌یابد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی واگذاری جایگاه‌های گاز طبیعی CNG به بخش خصوصی، صدور دفترچه‌های رانندگی، ایجاد دو مورد ایستگاه تاکسی در دوراه همدان و یک مورد در میدان 22 بهمن و احداث یک واحد سالن ورزشی برای تاکسیرانان را از برنامه‌های اجرایی سازمان متبوع خود در سال جاری برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر سالن مذکور در حال تجهیز است و تا پایان سال آماده بهره‌برداری می‌شود.

صباغان در خصوص نصب دستگاه کارت‌خوان روی تاکسی‌های قزوین بیان کرد: در حال حاضر 200 دستگاه تاکسی مجهز به دستگاه کارت‌خوان هستند و نصب این دستگاه‌ها روی 6 هزار دستگاه دیگر با اعتبار 50 میلیارد ریال هم اکنون در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار است که در صورت انتخاب پیمانکار اجرای این طرح با سرعت مناسب در مدت ۲ تا ۳ ماه به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: برای نصب هر دستگاه مبلغی معادل 7 میلیون ریال هزینه می‌شود که نیمی از آن از سوی راننده و بقیه از سوی سازمان تامین خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی همچنین در ‌ارتباط‌ با باکس‌های تبلیغاتی نصب شده روی برخی از تاکسی‌ها اذعان کرد: از طریق انجام این کار که طی آن پیمانکار پس از جذب تبلیغات به ازای هر دستگاه تاکسی ماهانه مبلغ 300 هزار ریال به مالک و 100 هزار ریال به سازمان پرداخت می‌کند، برای رانندگان و نیز سازمان تاکسیرانی درآمدزایی صورت می‌گیرد.

صباغان به برنامه‌های آتی حوزه مدیریت خود اشاره و تصریح کرد: در برنامه‌های نوروزی نظافت کافی تاکسی‌ها و حضور آنها در سطح شهر و در خطوط تاکسی از مهمترین برنامه‌های سازمان تاکسیرانی محسوب می‌شود و ایجاد چند ایستگاه تاکسی نیز بخشی از برنامه‌های این سازمان در سال آتی است.

وی با اشاره به وجود 5 هزار و 600 دستگاه تاکسی تحت نظر این سازمان، هزار و 900 دستگاه از آنها را تاکسی‌های نارنجی آژانسی، هزار و 800 دستگاه را تاکسی‌های شخصی و ساماندهی شده ویژه خطوط مسافربری و آژانس‌ها و مابقی را تاکسی‌های زرد خطی و خط‌کشی عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی افزود: به منظور متمرکز کردن فعالیت 20 واحد آژانس زیر نظر این سازمان بنا شده است که همه این واحدها تجمیع و با عنوان یک شرکت واحد به فعالیت خود ادامه دهند که در حال حاضر این شرکت به ثبت رسیده است.

صباغان بیان کرد: تاکنون چند قطعه زمین از سوی شهرداری برای احداث ساختمان این شرکت به سازمان تاکسیرانی پیشنهاد شده است اما به جهت مناسب نبودن شرایط آنها هیچ یک مورد استفاده قرار نگرفته است و در صورت تامین یک قطعه زمین مناسب این طرح بزودی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول