اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خواسته رای اولی‌ها از نمایندگان

کاندیداها از دل مردم سخن بگویند و مشکلات آنها را حل کنند

خبرگزاری فارس: خواسته رای اولی‌ها از منتخبان مجلس شورای اسلامی این است که در خانه ملت از دل مردم سخن بگویند و مشکلات آنها را برطرف کنند.

کاندیداها از دل مردم سخن بگویند و مشکلات آنها را حل کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، بازار تبلیغات انتخابات مجلس نهم در سیستان‌ و ‌بلوچستان نیز همانند سایر استان‌های کشور داغ داغ بود و کاندیدهای شیعه و سنی هر کدام به لهجه شیرین خود شعارهای تبلیغاتی را برای مخاطبان تبیین کردند.

نصب انواع بنرهای مختلف تبلیغاتی در سطح دیوارها، خیابان‌ها و کوچه‌ها نشان از این دارد که رقابت بین نامزدها بسیار تنگاتنگ است و کاندیدها برای رفتن به مجلس تلاش وافر دارند.

تلاش برای یک رقابت سالم در لقای پرچم جمهوری اسلامی ایران، حال و هوایی زیبایی است که دشمن چشم دیدن آن را ندارد.

اما مهم اینجاست که کاندیداها تا چه حد پایبند به شعارها و گفته‌های تبلیغاتی خود هستند؟؟ خبرنگار فارس به سراغ چند را‌ی اولی رفته تا نظرات آنها در این باره را جویا شود.

*مشارکت در انتخابات غرورآفرین است

یک رای اولی زاهدانی به خبرنگار فارس گفت: از اینکه برای اولین بار می‌توانم در تعیین سرنوشت کشور خود مشارکت کنم بسیار خوشحالم و امیدوارم بتوانم با انتخابی شایسته در سازندگی کشور دخیل باشم.

گلناز باقری درباره تبلیغات کاندیداها نیز گفت: تبلیغات بسیار خوب بوده و من توانسته‌ام با توجه به تبلیغات انجام شده فرد مورد نظر را انتخاب کنم.

مهین شه‌بخش نیز یک رای اولی دیگر است که می‌گوید: در 12 اسفند به صحنه می‌‌آییم تا به دشمن نشان دهیم برای پاسداری از ارزش‌های نظام همیشه آمده‌ایم.

یک فرزند شهید نیز می‌گوید: پشتوانه ملت ایران خون شهدا است و ما نیز به حرمت پاسداری از خون این عزیزان به صحنه می‌آییم تا از آرمان‌های آنها دفاع کنیم.

وی به انتخابات کاندیداها اشاره کرد و گفت: امسال حال و هوای انتخابات مجلس نسبت به سال‌های گذشته بسیار شادتر و هیجان انگیزتر شده است، مردم همه جا صحبت از کاندیدهای مورد نظرشان می‌کنند و خیلی عجله دارند تا زودتر رأی خود را به صندوق بیاندازند.

راضیه مقیمی نیز گفت: هنگامی که مردم به یک کاندیدا رای می‌دهند به معنی این است که از وی انتظارات زیادی دارند و این شخص منتخب مردم باید نهایت تلاش خود را برای رفع انتظارات مردم انجام دهد.

وی افزود: نباید این‌گونه باشد که تا به مجلس راه یافت شعارها و گفته‌های تبلیغاتی خود را فراموش و به فکر منافع شخصی خود باشد.

مهناز براهویی نیز می‌گوید: از نظر من کسی باید وارد مجلس شود که آگاه به امور باشد و بتواند از دل مردم سخن بگوید و مشکلات آنها را حل کند.

وی بیان کرد: شعارهای تبلیغاتی که کاندیداها سر می‌دهند نشان از حس خدمت ورزی آنها به مردم دارد اما امیدواریم این صحبت‌ها در حد شعار نباشد.

یک شهروند دیگر نیز گفت: من به کسی رأی می‌دهم که واقعاً برای عمران و آبادانی منطقه زابل کار کند نه اینکه فقط وعده دهد و عملی در کار نباشد اگر قولی به مردم می‌دهید به آن بپردازید تا مردم اعتمادشان به شما بیشتر شود.

یک رای اولی دیگر نیز می گوید: من رأی می‌دهم تا اقتدار کشورم زیر سئوال نرود و بسیار خرسندم که این توفیق را به دست آورده‌ام تا در سرنوشت مملکت خود سهیم باشم.

وی می‌گوید: تمامی کاندیدها شعار وحدت و امنیت را سر می‌دهند امیدواریم با گرفتن رای مردم و ورود بر کرسی های مجلس شورای اسلامی همچنان پایند به شعارها و گفته‌های انتخاباتی خود باشند.

*شرکت بیش از 54 هزار رای اولی در  انتخابات مجلس شورای اسلامی

طبق آمار ثبت احوال سیستان و بلوچستان 54 هزار و 615 رأی اولی در انتخابات 12 اسفندماه امسال در سیستان و بلوچستان حضور می‌یابند که از این تعداد رأی اولی 28 هزار و 292 نفر پسر و 26 هزار و 323 نفر دختر هستند.

اما نکته اینجاست که این رای اولی‌ها نیز مانند سایر مردم هر کدام به امیدی وارد صحنه می‌شوند و هر کدام از منتخبان خود انتظاراتی دارند، لذا کاندیداها با پایبندی به گفته‌های خود زمینه مشارکت آنها را در آینده در عرصه‌های مختلف فراهم کنند و نگذارند حس شیرین اعتمادورزی و اطمینان در دل آنها فروکش کند.

--------------------------

گزارش از: مریم سرگزی

--------------------------

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول