اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

/مسکو دلیلی برای شرکت در نشست سران شیکاگو ندارد/

مسکو: روسیه پیشرفتی در مذاکرات سپرموشکی با ناتو نمی‌بیند

خبرگزاری فارس: معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه پیشرفتی در مذاکرات مربوط به سامانه دفاع ضد موشکی با ناتو بوجود نیامده، گفت: بنابراین دلیلی هم برای شرکت در نشست آتی سران روسیه-ناتو در آمریکا وجود ندارد.

مسکو: روسیه پیشرفتی در مذاکرات سپرموشکی با ناتو نمی‌بیند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که هنوز پیشرفتی در روند مذاکرات با ناتو در رابطه با سامانه دفاع ضد موشکی اروپایی بوجود نیامده است.

ریابکوف روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: ما دلیلی نمی‌بینیم که از پیشرفت در مذاکرات در خصوص سپر موشکی صحبت کنیم، بنابراین دلیلی هم برای شرکت در نشست شورای روسیه-ناتو  در سطح رهبران دو طرف که قرار است در ماه مه سال جاری در شیکاگو (آمریکا) برگزار شود، وجود ندارد.

ریابکوف همچنین اعلام کرد که البته رهبران روسیه فعلا تصمیمی در خصوص شرکت و یا عدم شرکت در نشست ماه مه سران ناتو در شیکاگو نگرفته‌اند. این تصمیمی است که رئیس‌جمهوری آتی کشور باید اتخاذ کند و من فکر می‌کنم هنوز زود است که در این خصوص اظهارنظر کرد.

در عین حال معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که البته این مسئله تنها به نتیجه انتخابات در کشور مربوط نمی‌شود، بلکه به این موضوع نیز ربط دارد که طرفین  نتوانسته‌اند در روند مذاکرات مربوط به سپر موشکی به توافقی دست یابند.

وی افزود: باید دانست که ما بر اساس چه اسنادی در نشست سران ناتو شرکت خواهیم کرد، در حالی که چنین سندی فعلا وجود ندارد.

"دمیتری راگوزین" معاون نخست وزیر روسیه نیز به نوبه خود در پایان نشست گروه کاری بین وزارتخانه‌ای که به منظور همکاری با ناتو در زمینه سپر موشکی و زیر نظر دفتر ریاست‌جمهوری این کشور تشکیل شده، گفت که روسیه به مذاکرات خود با آمریکا در این زمینه همچنان ادامه خواهد داد.

راگوزین یادآور شد: البته مشکل اینجاست که شرکای آمریکایی ما خود را به «بی‌هوشی» زده‌اند. این موضع گیری ناشی از آن است که آنها در سال 2012 انتخابات ریاست‌جمهوری دارند، بنابراین تلاش می‌کنند مسئله سپر موشکی تا آن زمان به تعویق بیفتد تا نتیجه این انتخابات روشن شود.

این اظهارات در حالی از سوی مقامات بلندپایه روسی شنیده می‌شود که "آندرس فوگ راسموسن" دبیرکل ناتو هم روز سه شنبه در واشنگتن اعتراف کرد که نشست سران روسیه-ناتو  در ماه مه در شیکاگو، احتمالا به دلیل فقدان هر نوع پیشرفتی در مذاکرات مربوط به ایجاد سامانه دفاع ضد موشکی با طرف روسی تشکیل نگردد.

راسموسن یادآور شد: اگر ما تا ماه مه نتوانیم به توافقاتی در زمینه سپر موشکی دست یابیم، به احتمال زیاد نشست آتی شورای روسیه-ناتو برگزار نخواهد شد.

دبیر کل ناتو افزود: البته ما امیدواریم که روسیه بزودی این مسئله را درک کند که همکاری با ما در زمینه سپر موشکی به نفع این کشور است، چرا که روسیه هم دقیقا با همان تهدیداتی روبروست که ما با آنها مواجه هستیم.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول