اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زاهدان:

افتتاح ایستگاه ریلی انبار نفت کمک زیادی در اشتغالزایی سیستان و بلوچستان می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه زاهدان گفت: با افتتاح ایستگاه ریلی انبار نفت زاهدان، کمک بسیار زیادی در زمینه اشتغال و توسعه استان سیستان و بلوچستان شده است.

افتتاح ایستگاه ریلی انبار نفت کمک زیادی در اشتغالزایی سیستان و بلوچستان می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در مراسم افتتاح ایستگاه ریلی انبار نفت زاهدان اظهار داشت: پروژه‌های راه آهن و گاز رسانی به استان جزو افسانه‌های باور نکردنی مردم استان بود که به حقیقت پیوست.

وی افزود: اکنون زیرساخت‌ها برای توسعه استان فراهم شده و انتقال راه آهن توجیه اقتصادی دارد.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: این پروژه توانسته در زمینه ایجاد اشتغال کمک بسیار زیادی به افراد بیکار استان کند.

سلیمانی تصریح کرد: اغلب پروژه‌ها برای کشور مقرون به صرفه نیستند اما به دلیل موقعیت خاص و استراتژیکی، پراکندگی و وسعت زیاد، دوری از مرکز و... با تلاش مضاعف مسئولان کشوری و استانی این پروژه‌های بزرگ در استان اجرایی شد.

وی از مدیرعامل راه آهن کشور خواست تا به جای یک خط راه آهن تهران-کرمان-زاهدان، خط آهن مستقیم تهران-زاهدان را داشته باشیم و اینکه دیگر توقفی در کرمان صورت نپذیرد که مدیرعامل راه آهن کشور قول داد در اردیبهشت ماه سال آینده این مهم محقق شود و خط راه آهن تهران-زاهدان روز در میان انجام شود.

امام جمعه زاهدان در ادامه از تلاش بی وقفه دولتمردان کشوری و استانی قدردانی کرد.

 

×این پروژه با هدف تامین سوخت و صادرات به بهره‌برداری رسید

مدیرکل راه آهن جنوب شرق نیز در ادامه مراسم اظهار داشت: این پروژه در دو فاز با هدف تامین سوخت و صادرات انجام شده است.

سید مصطفی داودی افزود: این پروژه در زمینی به مساحت 30 هکتار در هفت کیلومتری شهر زاهدان از اسفند ماه سال 89 آغاز شد و در خردادماه امسال با هزینه اعتباری بالغ بر 11 میلیارد ریال به اتمام رسید.

وی گفت: فاز دوم این پروژه شامل عملیات نصب تاسیسات مربوط به تخلیه و انتقال فرآورده‌های نفتی است که خطوط آتش نشانی و اطفاء حریق و سایر امکانات مورد نیاز ایستگاه در آن ساخته می‌شود.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق ادامه داد: با ورود تعداد 14 رام قطار باری و 145 دستگاه واگن مخزن‌دار حامل 8 میلیون لیتر نفت کوره با موفقیت، آزمایشات و تست‌های فنی لازم صورت پذیرفته به طوری که امروز شاهد افتتاح رسمی این طرح بودیم.

داودی بیان داشت: اکنون توان تخلیه و بارگیری روزانه 5/6 میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی را در استان داریم و تلاش می‌کنیم تا با توسعه زیرساخت‌ها، صادرات را روزانه به 120 میلیون لیتر برسانیم.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول