اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار فدوی:

خلیج فارس جایی برای ماندن آمریکایی‌ها نیست/امنیت تنگه هرمز در دست ایران است

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: خلیج فارس جایی برای حضور بیگانگان و آمریکایی‌ها نیست و آنان باید از این منطقه بروند.

خلیج فارس جایی برای ماندن آمریکایی‌ها نیست/امنیت تنگه هرمز در دست ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر علی فدوی ظهر امروز در حاشیه الحاق ناوچه‌های موشک‌انداز نیروی دریایی سپاه در بوشهر در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر توان ایران برای تامین امنیت در خلیج فارس و تنگه هرمز اظهار داشت: خلیج فارس منطقه جغرافیایی دریایی مربوط به ایران است که در سرتاسر شمال و شمال غرب و شرق خلیج فارس حضور دارند.

وی افزود: اینجا جایی برای بیگانگان نیست و در این سال‌های گذشته مشخص شده در خلیج فارس جایی برای کشورهای بیگانه برای تامین منافع خیر عادلانه و غیر حق آنان نیست و باید از خلیج فارس بروند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطر نشان کرد: سوابق آمریکا در عراق، افغانستان و دیگر کشورهای منطقه نشان می‌دهد که این کشور نتوانسته امنیت را در منطقه برقرار کند و خلیج فارس نیز از این قاعده مستثنی نیست و آمریکا و متحدانش برای اینکه در امان باشند باید از خلیج فارس بروند.

فدوی گفت: خلیج فارس مرکز تامین انرژی جهانی است و ما با دیگر کشورها با تعاملی که داریم امنیت خلیج فارس را تامین می‌کنیم.

وی اضافه کرد: با تعاملات عدالت محور اقتصادی می‌توانیم تامین‌کننده انرژی جهان در خلیج فارس باشیم اما امریکایی‌ها قادر به انجام چنین کاری نیستند و حضورشان در خلیج فارس برای تامین امنیت منطق بهانه است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: در سال‌های 66 و 677 که حضور نظامیان آمریکایی را در خلیج فارس شاهد بودیم همه دیدند امنیت منطقه از بین رفت و این امر نشان می‌دهد نمی‌توانند ادعای خود مبنی بر تامین امنیت خلیج فارس را به سرانجام برسانند.

فدوی بیان کرد: با این وجود ایران به عنوان قدت مهم منطقه حاضر است امنیت را در خلیج فارس به وجود بیاورد و این اطمینان خاطر را به کشورهای دنیا بدهد وجود امریکایی‌ها مایه ناامنی و عدم حضور آمریکایی‌ها در خلیج فارس موجب تامین انرژی آنان است.

وی اضافه کرد: با تقسیم کاری که بین نیروی دریایی سپاه و ارتش جمهوری اسلامی صورت گرفته امنیت تنگه هرمز نیز برقرار است و هیچ جای منطقه برای کسانی که بر دشمنی خود با ملت ایران اصرار دارند امن نیست.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول