اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

10 اسفند روز مبارزه با تبعیض نژادی/

حسینی: مبارزه با تبعیض ‌نژادی برای استکبار یک حربه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه گفت: شعار مبارزه با تبعیض نژادی غربی‌ها تنها حربه‌ای برای رسیدن به اهداف پلیدشان و پایمال کردن حق مظلومان است.

حسینی: مبارزه با تبعیض ‌نژادی برای استکبار یک حربه است

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ابرکوه به مناسبت دهم اسفندماه، روز مقابله با تبعیض نژادی اظهار داشت: تبعیض نژادی شعاری است که سازمان‌های جهانی و حقوق بشر دارند اما متاسفانه به جای سرکوبی نژادپرستان ستمگر و پرداختن به حقوق سیاهان و محرومان، حربه‌ای برای کسب حقوق نامشروع زورمداران مستکبر است.

وی افزود: شعار مبارزه با تبعیض نژادی غربی‌ها تنها حربه‌ای برای رسیدن به اهداف پلیدشان و پایمال کردن حق مظلومان در سراسر جهان است.

حسینی عنوان کرد: معنی حقوق بشر از منظر غرب یعنی رسیدگی به حقوق و منافع آمریکا و اقمار اروپایی زیرا در منطق آنان کسی غیر از نشستگان در اردوگاه لابی صهیونیستی، بشر نیست و بنابراین باید سرکوب شود.

امام جمعه ابرکوه یادآور شد: اما بشر از نظر اسلام حقوق حقه دارد و باید حقوق بشر اسلامی در جهان حاکم شود تا عملا مبارزه با تبعیض نژادی صورت بگیرد زیرا این قرآن است که می‌فرماید ما همه شما را از یک مرد و زن آفریدیم و گرامی‌ترین شما نزد خدا پرهیزکارترین شماست.

وی ادامه داد: امام علی (ع) نیز به عامل خود توصیه می‌فرماید با مردم به نکویی و عدالت رفتار کن زیرا اگر مسلمان باشند برادر دینی تو هستند و اگر نباشند مخلوق و انسانی مانند تو هستند.

حسینی اظهار داشت: در راستای تبیین همین انگیزه حقوق بشر اسلامی و یکسانی خلق نزد خالق است که رسول خدا(ص) می‌فرماید: همه شما از آدم آفریده شدید و آدم از خاک و هیچکس بر دیگری برتری ندارد مگر به رعایت تقوای الهی.

انتهای پیام/خ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول