اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قم

گاز جان مرد 54 ساله را گرفت

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم با اشاره به عملکرد یک هفته گذشته اورژانس 115 از مسمومیت منجر به مرگ مردی 54 ساله خبر داد.

گاز جان مرد 54 ساله را گرفت

محمد جواد باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به آمار فعالیت‌های اورژانس 115 قم در یک هفته گذشته گفت: هفت هزار و 384 مورد تماس تلفنی در اورژانس 115 قم ثبت شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم با بیان اینکه پرسنل اورژانس 115 قم در این مدت با انجام بیش 850 ماموریت شهری و جاده‎ای به حادثه‌دیدگان تصادفات رانندگی امداد رسانی کرده‎اند، افزود: از این تعداد ماموریت انجام شده 230 حادثه مربوط به تصادفات شهری است و 33 مورد دیگر نیز اختصاص به حوادث جاده‎ای استان دارد.

وی تعداد کل مجروحان انتقالی به بیمارستان‌های استان را در حوادث شهری و جاده‌ای این مدت، 232 مورد عنوان کرد و  گفت: در این حوادث دو  نفر جان خود را از دست دادند.

باقری گفت: تصادف پژو با موتورسیکلت در انتهای پردیسان باعث مجروح شدن سه نفر شد که دو نفر از آنها با دو دستگاه آمبولانس 115 به بیمارستان منتقل شدند و یک نفر نیز به صورت سرپایی در محل حادثه توسط پرسنل اورژانس 115 درمان شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم در ادامه اضافه کرد: در کیلومتر 30 جاده قم -اراک بر اثر برخورد کامیون و پراید سه نفر مجروح شدند که توسط آمبولانس اورژانس 115 به بیمارستان منتقل شدند.

وی با اشاره به واژگونی سمند در جاده قم سلفچگان محدوده سنبل‌آباد اعلام کرد: در این سانحه سه نفر مجروح شدند که پس از انجام اقدامات درمانی اولیه با آمبولانس 115 به مرکز درمانی منتقل شدند. 

باقری مسمومیت یک جوان در خیابان آذر را از دیگر حوادث قابل تامل هفته دانست و خاطرنشان کرد: طی تماس مردمی با مرکز اورژانس 115 مبنی بر مسمومیت جوانی 25 ساله در خیابان آذر یک دستگاه آمبولانس اورژانس 115 به محل حادثه اعزام شد که پس از رسیدن پرسنل اورژانس 115 بر بالین فرد مذکور مشخص شد مدتی قبل این جوان بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن فوت کرده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان از برخورد نیسان با پراید در اتوبان تهران قم خبر داد و عنوان کرد: بر اثر این برخورد پنج نفر مصدوم شدند که با حضور پرسنل اورژانس 115 در محل حادثه و پس از انجام اقدامات اولیه درمانی مجروحین حادثه توسط دو دستگاه آمبولانس اورژانس 115 به مرکز درمانی منتقل شدند.

وی تصریح کرد: در کیلومتر 58 اتوبان قم تهران بر اثر برخورد اتوبوس با سمند چهار نفر مجروح شدند که مجروحین این سانحه پس از انجام اقدامات درمانی اولیه توسط پرسنل اورژانس 115 قم به مراکز درمانی شهر منتقل شدند.

باقری ادامه داد: در جاده نیزار نیز مقابل کارخانه سیمان، یک دستگاه کامیون و پراید با یکدیگر برخورد کردند که بر اثر آن سه نفر از سرنشینان هر دو خودرو مجروح شدند که پس از انجام اقدامات درمانی اولیه توسط اورژانس به مرکز درمانی منتقل شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گفت: در کیلومتر 20 جاده اراک قم به دنبال واژگونی خودروی پیکان چهار نفر سرنشین آن مجروح شدند که پس از انجام اقدامات درمانی اولیه برای ایشان و به منظور ادامه روند درمان توسط پرسنل اورژانس 115 به بیمارستان منتقل شدند.

وی همچنین با اشاره به مرگ یکی از همشهریان در خیابان سالاریه اضافه کرد: طی تماس مردمی با اورژانس  115 مبنی بر مسمومیت مردی 54 ساله در خیابان سالاریه، یک دستگاه آمبولانس اورژانس 115 به محل حادثه اعزام شد که پس از معاینات پرسنل اورژانس 115 مشخص شد، فرد مذکور مدتی قبل بر اثر مسمومیت با گاز منو اکسید کربن فوت کرده است.

باقری در پایان با تاکید بر نزدیکی به ایام چهارشنبه سوری و مراسم آتش بازی از همشهریان و به ویژه جوانان استان خواست تا با رعایت نکات ایمنی مراقب سلامتی و  عمر با ارزش خود باشند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول