اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از سیر انتخابات در سیستان ‌و بلوچستان

تعهد و تخصص؛ لازمه مجلسی کارآمد است

خبرگزاری فارس: مهم‌ترین نیاز جامعه امروز ما داشتن تعهد و تخصص در حوزه‌های مختلف است، از این رو مردم با انتخاب فردی اصلح در انتخابات مجلس شورای اسلامی باید به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

تعهد و تخصص؛ لازمه مجلسی کارآمد است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، استکبار جهانی به منظور مقابله با جمهوری اسلامی ایران برای انتخابات برنامه‌ریزی‌های زیادی انجام داده که تاکید بر تحریم‌های فلج کننده نفتی، اقتصادی و ایجاد نارضایتی عمومی از این راه، هماهنگ‌سازی جبهه معارض خارج از کشور و خط‌دهی برای رخدادهای جدید ملی، تبلیغات گسترده و استمرار جنگ نرم رسانه‌ای برای اسلام هراسی و ایران هراسی در عالم، اختلاف افکنی داخلی به ویژه ایجاد چند دستگی در میان نیروهای وفادار به انقلاب اسلامی از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

ملت بصیر، فهیم و آگاه ایران اسلامی نیز تاکنون با حضور در صحنه‌های مختلف توطئه‌های دشمنان را شناسایی و آنان را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشته‌اند و این بار نیز با حضور در انتخابات نشان‌ می‌دهند که حامی انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند اما در این میان توجه به چند نکته ضروری است که خبرنگار فارس به سراغ برخی از مسئولان رفته تا نظرات آن را در این زمینه جویا شود.

 

* حفظ موازین شرعی در روند تبلیغات امری ضروری است

سخنگوی جبهه متحد اصولگرای سیستان‌ و بلوچستان به خبرنگار فارس گفت: شرایط امروز منطقه ورود کاندیدای متعهد و وفادار به آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی با مواضع شفاف پیرامون موضوعاتی از جمله ولایتمداری، مرز بندی با جریان فتنه و حلقه انحرافی و استکبار را  به مجلس شورای اسلامی می‌طلبد.

غلام محمد طاهری گفت: در این میان نباید شاخصه‌های دیگر داوطلبان مورد غفلت واقع شود که داشتن دغدغه خدمت به مردم، برنامه برای ایفای هرچه بهتر وظایف نمایندگی به منظور بهبود شرایط کشور، بهره‌مندی از تخصص لازم از دیگر شاخصه‌های نمایندگان است که باید مردم به آنها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی به رعایت اخلاق انتخاباتی کاندیدای مجلس اشاره کرد و افزود: رعایت اخلاق انتخاباتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دست‌یابی به قدرت تنها باید در راستای ادای تکلیف و برای خدمت به مردم در راه رضای خداوند باشد.

سخنگوی جبهه متحد اصولگرای سیستان‌ و بلوچستان بیان کرد: بر خلاف نظام‌های غربی که در آن هزینه‌های زیادی صرف کارهای تبلیغی و تخریب علیه رقبا می‌شود، در نظام جمهوری اسلامی تبلیغات باید با حفظ موازین شرعی انجام شود.

وی گفت: دیده می‌شود که برخی از کاندیدها با هزینه‌های سر سام آور و گزاف به دنبال خرید آرای مردم هستند که این امر نشان می‌دهد این گونه کاندیدا صلاح خود و جامعه را فدای قدرت طلبی و شهرت می کنند.

طاهری خاطرنشان کرد: رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی کاندیدها، فعالان عرصه انتخابات و طرفداران آنها،  تحقق راهبرد مشارکت، مانور همبستگی ملی و حضور حداکثری را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: کاندیدها و ستادهای انتخاباتی باید از تخریب و وارد کردن اتهامات و ایجاد سئوال و تشویش در بین اذهان عمومی خودداری و هر روز اخلاق اسلامی و انتخاباتی را رعایت و در راستای معرفی خود، اثبات کارآمدی، شایستگی، خدمت رسانی و پاسخگویی به مردم گام بردارند.

سخنگوی جبهه متحد اصولگرای سیستان‌و بلوچستان تصریح کرد: متاسفانه برخی از کاندیدها و طرفدارانشان با نهایت بی‌تقوایی و بی‌قانونی اقدام به تخریب رقبای خود کرده‌اند اما بدانند این نوع رفتار پیگرد قانونی دارد و باید کاندیدها طوری کار کنند که بعد از انتخابات رقابت تبدیل به رفاقت شود.

 

 

* عالی‌ترین محصول انقلاب اسلامی حاکمیت دینی مستقل است

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌ و بلوچستان گفت: عالی‌ترین محصول انقلاب اسلامی ملت شریف ایران در عرصه سیاسی استقلال نظام و داشتن حاکمیت دینی مستقل در عرصه وجود است.

حجت‌الاسلام صفر قربانپور افزود: استقلال نظام اسلامی که از ابتدای حرکت انقلاب اسلامی بر اساس رهنمود رهبر فقید و فرزانه حضرت امام خمینی(ره) در شعار مردم تجلی می‌کرد از یک مبنای دینی مستحکم برخوردار و دارای پشتوانه ده‌ها میلیونی مردمی است.

وی افزود: دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی به خوبی واقفند که عنصر مردمی انقلاب به اندازه‌ای گسترده و فراگیر است که بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در رفراندوم همگانی بیش از 98 درصد ملت ایران به نظام مستقل انقلابی با نام جمهوری اسلامی ایران نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد رای مثبت دادند و در ادامه حیات این نظام در عرصه‌های گوناگون بهترین فرزندان خود را تقدیم آن کرده و با خون‌های پاک شهیدان والامقام این نهال را آبیاری  و در برابر بدخواهان از آن دفاع جانانه کرده و توانستند در مقابل شرق و غرب الگوی مقتدر حاکمیت اسلامی را به جهانیان ارائه کنند.

وی بیان کرد: اقتدار حاکمیت دینی در ایران اسلامی نمادهای فراوانی دارد که اقتدار در میدان مبانی اعتقادی و دینی و اقتدار در عرصه فرهنگی و اقتدار در میدان مبارزه نظامی و مقاومت در برابر نظام سلطه و غیره است.

قربانپور بیان کرد: کسب اقتدار نظام اسلامی طرق گسترده‌ای دارد لیکن حضور ملی و حداکثری مردمی در موارد انتخاب نمایندگان شایسته برای تشکیل مجلس شورای اسلامی که عصاره ملت بوده نمایش اقدام بی‌نظیر مردم بصیر و آگاه و فرهیخته جامعه ایرانی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌ و بلوچستان بیان کرد: مردم ایران در هر برهه‌ای که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و مسئولان دلسوز حضور آنان را رهنمود دادند بدون هیچ واهمه‌ای و حتی بدون هیچ چشم داشتی عالی‌ترین صحنه‌ها را آفریدند و وحدت ملی خود را به نمایش گذاشتند، قطعا انتخابات بویژه انتخابات فراگیر مردمی برای گزینش نمایندگان انقلابی مظهر اقتدار سیاسی است و بیانگر هوشیاری امت تاریخ ساز ایران است.

قربانپور گفت: مردم ایران به خوبی دشمن‌شناس، آگاه به زمان و مطیع رهبران دینی خود هستند و درک عمیق آنان و زمان شناسی بصیرانه آنها آنقدر مثال‌زدنی است که عجز و اعتراف به شکست سران استکباری را بارها به رخ جهانیان کشیده است.

در استان نمایندگان شیعه و سنی باید دست به دست هم بدهند و دلسوزانه یکدیگر را حمایت کنند و شرایطی ایجاد شود تا مجمع نمایندگان استان تشکیل تا مردم احساس کنند منتخبان آنان از هر قوم و مذهبی، نمایندگان کل استان هستند و این تفکر ایجاد نشود که مواضع خلاف هم دارند.

 

* حوزه‌های انتخابیه سیستان‌ و بلوچستان

در مجموع 44 نفر در شش حوزه انتخاباتی سیستان و بلوچستان برای نشستن بر هشت کرسی نمایندگی در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به رقابت می‌پردازند که یک‌هزار و 330 صندوق سیار و ثابت در شش حوزه انتخاباتی سیستان و بلوچستان برای جمع‌آوری آرای مردم پیش‌بینی شده است.

 

* ایرانشهر بزرگ‌ترین شعبه انتخابیه سیستان ‌و بلوچستان

340 شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم در این حوزه پیش‌بینی که از این تعداد 144 شعبه اخذ رأی مربوط به حوزه مرکزی ایرانشهر، بزمان و بمپور، 78 صندوق در شهرستان سرباز، 37 صندوق شهرستان دلگان و 81 صندوق مربوط به بخش‌های آشار، فنوج، بنت و لاشار است.

مرکز حوزه انتخابیه ایرانشهر، بزرگ‌‌ترین حوزه انتخابیه در سیستان و بلوچستان است که حوزه‌های فرعی شهرستان‌های سرباز و دلگان و بخش‌های آشار، فنوج، بزمان، بمپور، بنت و لاشار را زیر پوشش دارد.

* رقابت 12 کاندیدا در زاهدان

در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه زاهدان، 52 نفر ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد 12 نفر مورد صلاحیت از سوی شورای نگهبان قرار گرفتند اما یکی از کاندیدای نهمین دوره انتخابات مجلس که خانم بود، به دلایل شخصی انصراف داد.

* پیش‌بینی 179 شعبه اخذ رای در سراوان

در شهرستان سراوان 179 شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده که از این تعداد 83 شعبه سیار هستند.

در حوزه انتخابیه سراوان 3 هزار نفر شامل عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و نیروی انتظامی برای برگزاری انتخاباتی قانونمند و سالم فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

در سراوان پنج حوزه فرعی وجود دارد و هم اکنون شش کاندیدا در این شهرستان در حال رقابت هستند.

تاکنون هیچ‌گونه تخلفی در تبلیغات کاندیدها مشاهده نشده و در این شهرستان یک فضای رقابتی سالم و قانونمند حاکم است.

همه امکانات لازم برای برگزاری انتخاباتی با حضور گسترده و با شکوه مردم اندیشیده شده است.

 

* تلاش 2 هزار و 500 نفر برای برگزاری انتخاباتی سالم در خاش

هم‌اکنون بیش از 2 هزار و 500 نفر در حوزه انتخابیه شهرستان خاش برای برگزاری انتخاباتی گسترده و با حضور حداکثری مردم تلاش می‌کنند.

در شهرستان خاش شش کاندیدا برای انتخابات تایید صلاحیت شده‌اند که از این تعداد سه نفر تاکنون انصراف داده‌اند.

تاکنون رقابت‌ها بسیار سالم و قانونمند بوده و هیچ‌گونه تخلفی از سوی کاندیداها رخ نداده است.

15 شعبه اخذ رای برای این حوزه انتخابیه پیش‌بینی شده که از این تعداد 107 شعبه سیار و 44 شعبه ثابت است.

 

* فعالیت 269 شعبه اخذ رای در سیستان

در منطقه سیستان نیز  ۲۶۹ شعبه اخذ رأی در منطقه سیستان فعال است و ۵ هزار و ۵۰۰ نفر کار برگزاری انتخابات را برعهده دارند.

 

وعده ما 12 اسفند پای صندوق‌های رای......... 

دشمن به دنبال کم کردن درصد شرکت‌کنندگان در انتخابات، راه پیدا کردن افراد مریض‌ و ضد نظام به مجلس شورای اسلامی و ایجاد آشوب و نا‌امنی در جامعه است که باید این موارد با هوشیاری تمام مد نظر مردم باشد.

مهم این است که ملت شریف ایران با حضور حداکثری بر صندوق‌های رای، نظام اسلامی را بیمه می‌کنند و می‌دانند خانه ملت جایگاه انسان‌های انقلابی، شجاع، متدین و پیرو ولایت فقیه است و با انتخاب افراد شایسته، خدا ترس و ولایتمدار این مهم را محقق می‌سازند.

.................................

گزارش از مریم سرگزی

................................

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول