اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای مجلس نهم:

کاندیداها در مسیر ولایتمداری حرکت کنند

خبرگزاری فارس: کاندیدای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: کاندیداها باید آگاهانه و با بصیرت در مسیر ولایتمداری حرکت کنند.

کاندیداها در مسیر ولایتمداری حرکت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، غلامرضا باغبانی دوشنبه شب در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان و مردم در تالار ملاصدرای دانشگاه سیستان و بلوچستان به سؤالات دانشجویان و حضار شرکت کننده پاسخ داد.

وی در این نشست اظهار داشت: با توجه به انتخاب شدن و راه یافتن به مجلس، برنامه‌های کاری‌ام در راستای سه شعار امنیت، وحدت و خدمت خواهد بود که برای توسعه و ترقی منطقه مؤثر است.

وی افزود: از آنجایی که استان سیستان و بلوچستان از دو قومیت و مذهب تشکیل شده است و با توجه به اینکه این استان از نظر پیشرفت و توسعه نسبت به سایر استان‌های برخوردار کشور فاصله دارد، باید همه کاندیداهای استان نگاهی همگرا به استان داشته باشند.

این کاندیدای مجلس نهم در زمینه سؤالی مبنی بر رفع بیکاری در استان گفت: استان سیستان و بلوچستان یکی از پهناورترین و جوان‌ترین استان‌های کشور است و ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوانی دارد متأسفانه بیشترین جمعیت بیکار در سطح کشور را دارد که اولویت اصلی در صورت راه یافتن به مجلس، رفع معضل بیکاری در این استان خواهد بود.

باغبانی ادامه داد: البته تمامی کاندیداها باید محور کاری‌شان نسبت به کل استان معطوف باشد و تنها به منطقه خاصی توجه نکنند زیرا با یک نگاه دسته جمعی به مسائل و مشکلات استان در همه ابعاد می‌توان نتیجه بهتری گرفت باید با یک نگاه ملی در راستای وحدت ملی گام برداشته و در زیر ساخت‌ها به توافق برسند.

وی بیان داشت: این استان با وجود داشتن ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوان در تمامی زمینه‌ها از جمله راه، مرز (آبی و خشکی)، کشاورزی، معادن و... می‌توان با انجام کارهای زیربنایی برای رفع بیکاری مردم گام برداشت.

کاندیدای مجلس در حوزه انتخابیه زاهدان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شما در شورای تأمین استان کار می‌کردید چه راهکارها و تدابیری برای ایجاد امنیت پایدار در استان دارید، افزود: مقوله امنیت یکی از خواسته‌ها و نیازهای مردم این استان است و استکبار جهانی در طول سال‌های متمادی همواره سعی کرده است با روش‌ها و شیوه‌های مختلف و صرف هزینه‌های گزاف به شکاف بین شیعه و سنی بیندیشد و از این طریق مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورد همچنین عدم حاکمیت مستقل در دو کشور افغانستان و پاکستان نیز بر بحث ناامنی استان افزوده است.

باغبانی خاطر نشان کرد: این استان عقب ماندگی‌های زیادی نسبت به سایر استان‌های کشور دارد همچنین از گذشته نیز مشکلاتی را با خود حمل کرده که با توجه به خدمات بسیار زیادی که دولت در این منطقه انجام داده است اما باز هم فاصله با استان‌های دیگر از نظر توسعه و پیشرفت وجود دارد که باید این عقب ماندگی‌ها جبران شود.

وی افزود: در زمینه امنیت دو مؤلفه فرهنگ و اقتصاد وجود دارد که نگاه‌ها باید به سمت و سویی سوق یابد که همگرایی داشته و با شناخت و آگاهی که از این استان داریم بتوانیم مشکلات و مسائل را بر طرف کنیم.

این کاندیدا بیان کرد: از نظر اقتصادی مردم این استان گرفتاری‌های زیادی دارند و اشتغال در سطح پایینی است لذا باید زیرساخت‌ها با توجه به شرایط و ویژگی‌های منطقه بسترسازی شود.

وی اضافه کرد: چنانچه مشکلات اقتصادی مردم بر طرف شود امنیت پایدار نیز به وجود خواهد آمد و وقتی وحدت و امنیت باشد زمینه برای سرمایه‌گذاری هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی فراهم می‌شود.

باغبانی تصریح کرد: وحدت زمینه‌ساز امنیت، و امنیت زمینه‌ساز خدمت است و راه خدمت را هموارتر می‌کند و در پی آن سبب می‌شود تا سرمایه‌داران سرمایه خود را در استانشان سرمایه‌گذاری کنند.

وی گفت: چنانچه نماینده مجلس شدم تمام سعی من برای توسعه و ترقی این استان خواهد بود و از تمامی ظرفیت‌های استان به نحو مطلوبی استفاده خواهم کرد تا راه ایجاد اشتغال در استان هموار شود.

کاندیدای مجلس نهم یادآور شد: مردم باید به افرادی رأی دهند که متخصص و آشنا به استان باشند و بتوانند از استعدادهای پنهان استان در زمینه رفع بیکاری جوانان بهره کافی را ببرند.

وی افزود: متأسفانه مبحث مربوط به وحدت و امنیت، راه خدمت و سرمایه‌گذاری را بسته و نگذاشته است که مشکلات مربوط به اشتغال به خوبی برطرف شود.

باغبانی ادامه داد: من معتقد هستم که امکانات و خدمات برای استان یکسان ارائه شود و در این ارتباط بین نمایندگانی که وارد مجلس می‌شوند انسجام و همگرایی وجود داشته باشد تا با کمک هم بتوانند در توسعه و عمران استان سیستان و بلوچستان مؤثرتر و مفیدتر عمل کنند.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای امنیت پایدار در استان گفت: مقوله امنیت یک مقوله چند وجهی است و به تنهایی کسی نمی‌تواند ادعا کند که از عهده آن بر می‌آید بنابراین اگر در کار گروه‌هایی که تشکیل می‌شود از افرادی که توانمندی‌هایی در این زمینه دارند استفاده شود بهتر می‌توان به این مقوله پرداخت.

این کاندیدا افزود: با کمک افراد با تجربه و توانمند می‌توان راهکارهای مناسبی برای امنیت پایدار پیدا کرد گرچه اکنون استان ما از امنیت نسبی خوبی نسبت به سایر استان‌ها برخوردار است اما احساس ناامنی از خود ناامنی بیشتر است که با اقدامات انجام شده و مهار مسائل ناامن کننده، شرایط خوبی داریم در صورت نماینده شدن از تمامی افراد با تجربه استان در این زمینه بهره خواهم برد و با یک نگاه امنیتی به وضع قوانین کمک می‌کنم.

باغبانی یادآور شد: با توجه به شرایط خاص استان سیستان و بلوچستان، دولت و مجلس باید برای پیچیدن نسخه کل کشور وضعیت خاص این استان را هم در نظر بگیرند زیرا این استان با استان‌های دیگر تفاوت‌هایی دارد که قوانین با شرایط آن متناسب نیست.

وی گفت: در صورت نماینده شدن از دیگر کارهای مهم و اولویت‌داری که در نظر دارم به آن بیشتر بپردازم توجه به بازارچه‌های مرزی و ورزش جوانان منطقه است.

این کاندیدای حوزه انتخابیه زاهدان افزود: با ایجاد بازارچه‌های مختلف مرزی و فعال کردن آنها و نیز برداشتن قوانین دست و پا گیر تجاری می‌توان مرز را از یک تهدید به یک فرصت تبدیل کرد و نه تنها ناامنی به وجود نمی‌آید بلکه با بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد اشتغال کمک قابل توجهی هم به امنیت استان خواهد شد.

باغبانی بیان کرد: پرداختن به ورزش جوانان این مرز و بوم از موارد بسیار مهم دیگری است که باید به آن توجه خاصی شود.

وی گفت: استان‌های دیگر لیگ‌های مختلفی دارند لذا استان ما هم باید لیگ داشته باشد همچنین قهرمانان ملی استان در هر رشته ورزشی باید مورد حمایت قرار گیرند و از بسیاری جهات تأمین شوند تا با خیال راحت و آسوده به فعالیت‌های ورزشی بپردازند زیرا این امر سبب توسعه فرهنگ ورزش بین جوانان شده و استعدادهای ورزشی آنان را تقویت می‌کند.

انتهای پیام/صا10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول