اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد نخبگان استان کردستان اعلام کرد

اخذ مدرک فوق دکتری مهندسی شهرسازی توسط دانشجوی کردستانی

خبرگزاری فارس: کیومرث حبیبی به عنوان اولین دانشجوی فوق دکتری مهندسی شهرسازی کشور فارغ‌التحصیل و موفق به اخذ مدرک این رشته از دانشگاه علم و صنعت تهران شد.

اخذ مدرک فوق دکتری مهندسی شهرسازی توسط دانشجوی کردستانی

معاون بنیاد نخبگان استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: حبیبی دانش آموخته تحت شمول بنیاد نخبگان استان کردستان و هیئت علمی دانشگاه کردستان است که در سال 1388 موفق به اخذ پذیرش دوره فوق دکتری در دانشگاه علم و صنعت شد.

فرانک ژولیده خاطرنشان کرد: وی موفق شد در یک سمینار عمومی و با حضور اساتیدی چون دکتر اسماعیل شیعه، دکتر مصطفی بهزادفر، دکتر عبدالهادی دانشپور، دکتر رضا خیراالدین، دکتر مهدی معینی، دکتر حسن صادقی‌نائینی و ده‌ها نفر از دانشجویان ارشد و دکتری معماری و شهرسازی سراسر کشور از تحقیق خود دفاع کرده و نمره قبولی را با درجه عالی اخذ نمایند.

به گفته وی، ارتقای کیفی و افزایش ایمنی فضاهای عمومی در بافت‌های تاریخی شهر با رویکرد انسان‌محوری از طریق برنامه‌ریزی و طراحی پیاده راه‌ها موضوع پژوهش حبیبی بود که در طی 2 سال زیر نظر دکتر مصطفی بهزادفر دانشیار طراحی شهری دانشکده معماری و شهرسازی این دانشگاه انجام شده است.

معاون بنیاد نخبگان استان کردستان از این تحقیق و پژوهش‌های وابسته به موضوع بیش از 11 مقاله علمی و پژوهشی، ISI، ارائه در سمینارهای خارجی و داخلی، کتاب و غیره استخراج شد تا مجوز دفاع نامبرده صادر شود.

وی در ادامه گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: این دانشجوی کردستانی دکتری خود را از دانشگاه تهران اخذ نموده و در طی 10 سال اخیر به عنوان استاد مدعو نیز با گروه شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران همکاری داشته است.

گفتنی است رتبه اول و ممتاز هر سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه تهران، تألیف و ترجمه 9 جلد کتاب تخصصی در حوزه شهرسازی و معماری، پژوهشگر برتر در هفتمین جشنواره پژوهش‌های فرهنگی کشور در سال 1381، دانشجوی نمونه مؤلف رساله دکتری کشور در سال 1387، پژوهشگر نمونه کشور به انتخاب وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری در سال 1389 و تهیه 40 طرح اجرایی در نظام شهرسازی کشور و چندین افتخار دیگر در کارنامه موفق حبیبی ثبت شده است.

شایان ذکر است، سه نفر از برترین‌های جشنواره اختراعات و نوآوری فجر انقلاب اسلامی امسال نیز کردستانی بودند به طوری که جمال افضلی دانشجوی رشته فیزیک دانشگاه کردستان با اختراع سوزن نانولوله کربنی میکروسکوپ اتمی به عنوان نفر اول این جشنواره معرفی شد.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول