اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌منظور بهره‌برداری از 15 هزار واحد مسکن مهر شهری استان تهران

رئیس جمهور وارد پاکدشت شد

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور به‌منظور بهره‌برداری از فاز نخست 72 هزار واحد مسکن مهر شهری و روستایی استان تهران وارد شهرستان پاکدشت شد.

رئیس جمهور وارد پاکدشت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران لحظاتی پیش محمود احمدی‌نژاد به‌ منظور بهره‌برداری از فاز نخست 57 هزار واحد مسکن مهر شهری استان تهران وارد شهرستان پاکدشت شد.

در حال حاضر 57 هزار واحد مسکن مهر شهری و 15 هزار واحد مسکن مهر روستایی در استان تهران آماده بهره‌برداری است که امروز با حضور رئیس جمهور در سایت 8 هزار واحدی مسکن امام ‌رضا (ع) پاکدشت، 2هزار واحد مسکونی این پروژه به صورت مبنا به بهره‌برداری رسیده و کلید این واحدها از سوی رئیس جمهور به صاحبان آنها اهدا می‌شود و همچنین به دستور رئیس جمهور 13 هزار واحد مسکونی دیگر استان تهران به‌طور همزمان به بهره‌برداری می‌رسد.

فاز نخست بهره‌برداری از واحدهای مسکن مهر شهری استان تهران که با حضور رئیس جمهور صورت می‌گیرد شامل 15هزار واحد مسکونی مسکن مهر است و 42 هزار واحد باقیمانده از واحدهای مسکن مهر شهری آماده بهره‌برداری طی دو ماه آینده در چند مرحله با حضور مسئولان کشوری به بهره‌برداری می‌رسد. 

طرح مسکن مهر شهرستان پاکدشت از اواسط سال 88 آغاز و ظرف مدت کمتر از 28 ماه 2 هزار واحد مسکن مهر احداث شده است و 8 هزار واحد مسکن مهر این شهرستان تا سه ماه نخست سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

شهرستان پاکدشت یکی از شهرستان‌های استان تهران است.

این شهرستان در جنوب شرقی شهرستان تهران در حاشیه جاده ترانزیتی تهران ـ مشهد قرار دارد و مرکز آن شهر پاکدشت است. ابتدای این شهرستان شهرک فرون‌آباد و انتهای آن شهرک صنعتی علی‌آباد است.

شهرستان پاکدشت با وسعتی معادل 610کیلومتر مربع حدود 2.3 درصد از مساحت استان تهران را به خود اختصاص داده ‌است.

این شهرستان در سال 1376 طبق مصوبه هیئت وزیران از بخش به شهرستان ارتقا و بنا بر آخرین تقسیمات کشوری مشتمل بر دو شهر و دو بخش به نام‌های بخش مرکزی و شریف‌آباد و 64 روستا است که بطور پراکنده در این دو بخش واقع شده‌اند. عمده ساکنان بومی پاکدشت متشکل از طوایف و عشایر الیکایی، هداوند، ایل پازوکی، بوربور و ... است.

شهرستان پاکدشت معدن شن و ماسه و شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی متعدد دارد. 23 هزار و 306 هکتار اراضی قابل کشت که بطور کلی12.4 درصد از کل اراضی کشاورزی استان تهران را به خود اختصاص داده باعث شده تا 75 درصد از تولیدات گل استان تهران در این شهرستان کشت شود.

انتهای پیام/ر20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول